IT-support till mindre servicedesk i Malmö

Arbetsbeskrivning

Du, tillsammans med ditt framtida team, kommer ge era kunder support i världsklass. Via telefon och mejl kommer du vara ansiktet (okej, rösten och skriften) utåt mot användarna. Ibland kan det även förekomma att du åker ut direkt till kund.

Du behöver ha grundläggande teknisk kunskap. Det är du som bedömer om ärendet behöver djupare felsökning och delegerar då vidare ärendet till rätt person i organisationen. Vi ser gärna att du har erfarenhet från följande:

- Remote Desktop/Citrix (Fjärrskrivbord)
- Enklare installationer
- AD (Active Directory)
- Hantering av Beställning
- Office365/Outlook
- Cloud/Azure
- Exchange
- VPN


Du har troligtvis jobbat med support tidigare alternativt har du haft någon längre praktikplats i en servicedesk. På så vis har du förmågan att skaffa dig snabb uppfattning av vad ärendet innebär och förstå kundens behov i situationen.

Som person är du hjälpsam, serviceminded, stresstålig och gillar problemlösning.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gigstep
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 oktober 2022
  • Ansök senast: 7 april 2023

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024