IT-support till Nordisk Servicedesk

Arbetsbeskrivning

Är du en positiv person med god förmåga att hitta lösningar på tekniska problem? Tycker du om att hjälpa kunder i deras dagliga arbete samt vill ha möjlighet att göra skillnad på kort tid? Talar du något av de nordiska språken? Då är det här rätt tjänst för dig!

Vi söker nu två medarbetare till den nordiska gruppen hos vår kunds huvudkontor i Solna.


Passar vi dig?

Wise IT är ett rekryterings- och konsultföretag inom IT med huvudkontor i Stockholm. Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb. Tänk dig ett jobb där du får möjligheten att ta nästa steg i din karriär. Oavsett om ditt nästa steg är att hitta din spetskompetens, testa nya saker eller arbeta med den senaste tekniken. Ett jobb med bra lön, trygghet, förmåner och ett stort nätverk. Ett jobb där du kan byta uppdrag om och när du vill. Uppdrag som vi letar upp till dig och som kan leda till en anställning eller värdefull erfarenhet. Vi står vi bakom dig hela vägen -- i ditt nästa steg.

Wise IT har kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö och ingår i Wise Group, en koncern med specialistbolag inom HR och rekrytering. Wise Group är listat på Nasdaq Stockholm, Small Cap.


Din vardag

Du kommer att ingå i det nordiska supportteamet som arbetar med IT-support åt användare runt om i norden. Den tekniska supporten tar emot alla inkommande samtal och mail, löser ärenden och lägger de mer komplexa tekniska frågorna vidare till 2nd och 3rd line. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir teknisk felsökning och supportfrågor. Du kommer ha en viktig roll i att upptäcka, se samband och rapportera problem eller fel.


Vem är du?

Vi söker dig som trivs med att arbeta med teknisk felsökning och att ge god service. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete inom IT-support. Du har erfarenhet av att prata med användare över telefon och mail samt har stor vana av kundbemötande. Du samarbetar bra i grupp och kan även arbeta självständigt. Då tjänsten ingår i den nordiska gruppen är det ett grundläggande krav att du talar antingen norska eller danska samt svenska. Vidare ser vi även att du har tidigare erfarenhet av att jobba med;


Active Directory
Ärendehanteringssystem
MS Office 2007/2010
Windows XP/7
Goda kunskaper i danska eller norska samt svenska i tal och skrift


För mer information om tjänsten kontakta kandidatansvariga Johanna Nybom på johanna.nybom@wiseit.se eller Ava Fard på ava.fard@wiseit.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Mathias Linarfve

Malin Reisner

Malin Reisner

johanna nybom

Rebecca Levy

Jon Persson

Linda Mukka

Olivia Rehn

Catarina Andersson

Mathias G

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 25 augusti 2017

Besöksadress

Sveavägen 13, 1 tr, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 13, 1 tr
Stockholm, 11157

Liknande jobb


Internal IT

Internal IT

29 november 2024

IT-Servicedesk/support tekniker

IT-Servicedesk/support tekniker

29 november 2024

29 november 2024