OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
För Tieto Swedens räkning söker vi nu flertalet engagerade medarbetare för rollen som Firstline support hos Tietos kund. På kundens nybyggda huvudkontor i Solna startar man nu upp en ny intern servicedesk och söker drivna personer som brinner för IT och som vill vara med och bygga upp supporten från grunden. Här kommer du lösa ärenden för medarbetare på en välkänd statlig förvaltningsmyndighet med ca 10 000 anställda runtom i landet. Du får möjlighet att bidra med dina tekniska kunskaper och samtidigt få praktisk erfarenhet inom IT-support.
Vill du rivstarta din karriär i ett engagerat och positivt team hos en meriterande och välkänd arbetsgivare? Söker du en arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter? Då är det här en tjänst för dig!
Arbetsuppgifter
I rollen som Firstline support arbetar du med IT-support mot myndighetens interna medarbetare. Du ingår i ett engagerat team om ca 12 medarbetare som ansvarar för support mot myndighetens interna IT-användare. Uppdraget startar med en gemensam utbildning innan ni påbörjar arbetet tillsammans.
I rollen tar du emot och löser ärenden och vidarekopplar mer avancerade ärenden till 2:a och 3:e linjens support. I rollen som Firstline support har du bland annat följande arbetsuppgifter:
• Svara på och lösa inkomna ärenden
• Registrera och administrera ärenden i ärendehanteringssystem
• Tillhandahålla servicestöd mot användare avseende hård- och mjukvara.
• Administrera IT-miljöer, så som användarkonton, behörigheter och utskriftsköer.
• Instruera användare i hur de ska arbeta med olika program.
• Ge telefonrådgivning.
Uppdraget beräknas starta i maj och löper på i inledningsvis 1 år, med god chans till förlängning.
Din bakgrund
Du har gymnasial IT-utbildning eller likvärdig nivå. Det är ett krav att du hanterar svenska klanderfritt, i såväl tal som i skrift och du har viss praktisk erfarenhet av IT, från exempelvis praktikperiod eller arbetslivserfarenhet.
Du har ett starkt intresse för datorer och goda kunskaper i hur man nyttjar dem. Det är meriterande om du också har goda kunskaper om kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation och informationssäkerhet. Kunskaper inom MS Office och ärendehanteringssystem (exempelvis ServiceNow, Sm9 eller Easit BPS) är också meriterande för tjänsten.
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som Firstline support söker vi dig som är en positiv och flexibel person som värdesätter teamet och relationer! Du är en serviceinriktad och prestigelös person som trivs i en roll där du får hjälpa andra. Kanske gör du redan det ofta, då vänner och familj brukar vända sig till dig med sina datorproblem. Eftersom du ger support och service vill vi att du är en social person som gärna använder din pedagogiska förmåga i dina samtal.
Här får du chansen att komma in i ett spännande uppstarts skede tillsammans med andra drivna kollegor och bidra till en framgångsrik och positiv Servicedesk. Känner du igen dig i beskrivningen? Välkommen med din ansökan redan idag!
Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Visstid 1 år/Heltid/Solna
Tillträdesdag
Maj
Information
Urvalet hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan redan idag så ökar du chanserna till jobbet!
Lernia är vägen framåt
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Würtz
Andreas Rudberg
Leyla Jamei
Madeleine Bergholtz
Sara Würtz
0722541033
Ali Rezaei
Sofie Östedt
072-2541801
Sofie Östedt
Maher Hammadi Hasson
Carolina Simonsson
0722-54 10 04