IT support till PE teknik & arkitektur

IT support till PE teknik & arkitektur

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att PE Teknik & Arkitektur har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och PE Teknik & Arkitektur en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

PE är ett av Sveriges främsta konsultföretag med fokus på byggnader. Som samhällsbyggare skapar PE innovativa och hållbara lösningar som bidrar till att utveckla och förnya samhället. PE har cirka 900 medarbetare och finns representerade i hela landet och omsätter årligen över en miljard kronor. PE strävar efter att ha ett öppet och tillåtande arbetsklimat, där engagemang och laganda prioriteras högt. PE grundades 2006 och är noterat på̊ Nasdaq Stockholm. Läs mer på̊ www.pe.se.

Arbetsuppgifter:

Som Servicedesk på PE ansvarar du för att ta emot inkommande samtal och mail från interna användare. Genom felsökning och felavhjälpning supporterar du de ärenden som kommer in, som exempelvis består i användarsupport, installation av mjukvara och konfigurering. De användarfrågor som kommer in behandlar felanmälningar, beställningar, lösenord och dagligt arbete med applikationer såsom Windows, AD, Office 365, Outlook och annan mjukvara. I rollen ingår även att ansvara för inköp av exempelvis datorer, skärmar och mobiltelefoner samt installation och utskick av dessa. Du driver ärenden och löser dem självständigt eller tar det vidare till berörd avdelning eller person, där huvudmålet alltid är att lösa problemet med bästa möjliga service.

Du ansvarar för dina ärenden från start till slut samt för att dokumentera allt i ärendehanteringssystemet. I supportteamet arbetar idag sju personer som stöttar och hjälper till i varandras ärenden. Initialt erbjuds du en gedigen introduktion för att skapa en förståelse kring arbetssätt och system.

Det finns goda utvecklingsmöjligheter och möjligheter att exempelvis specialisera sig inom vissa områden.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Gymnasial utbildning inom teknik/IT eller motsvarande
• Stort IT-intresse
• Erfarenhet av kundservice
• Mycket bra kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Starkt meriterande med B-körkort

För att trivas i denna roll ser vi att du har ett stort tekniskt intresse och lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. Du har vilja, intresse och förmåga att hjälpa andra människor och anstränger dig för att ge förstklassig service till kunder. Du trivs med att arbeta i grupp och tar stort eget ansvar för ditt arbete och dina projekt. Vidare så är du en person som gärna vill utvecklas i din roll och på sikt få mer ansvar. Därtill tar du på ett prestigelöst sätt dig an ditt arbete.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper i urvalsprocessen.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Liljeholmen, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: PE, PE Teknik & Arktitektur, teknik, stockholm, heltid, First line, first line support, 1st line, 1st line support, IT, IT-support, teknisk support, support, supporttekniker, tekniker, servicedesk, servicedeskmedarbetare, service desk agent, helpdesk, helpdeskmedarbetare, kundservice, service, teknik, Windows, Office 365, AD, Active Directory, Outlook, mjukvara, heltid

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 september 2022
  • Ansök senast: 26 oktober 2022

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


28 november 2024

Teknisk support

Teknisk support

28 november 2024

28 november 2024

Dansktalande supporttekniker

Dansktalande supporttekniker

28 november 2024