OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en organiserad person med ett stort intresse för teknisk support, problemlösning och mjukvara? Vill du vara med och bidra till Adtollos framgångar? I rollen som Teknisk support får du chansen att göra just det, och samtidigt ha ett väldigt roligt och utvecklande jobb. Sök redan idag!
Om Adtollo
Vår kund är programvaruleverantörer för samhällsbyggare. De hjälper sina kunder med projekt-, ritnings- och dokumenthantering, beräkningsuppdrag inom CAD, mätning, och anläggningsprojektering. De är ett familjärt bolag med högt till tak där det är lätt att trivas, det syns på de höga betyg de får i deras medarbetarundersökningar. De sitter i fräscha lokaler centralt i Stockholm. I
Gå gärna in och läs mer om Adtollo och vad deras medarbetare tycker om att jobba här; https://adtollo.se/om-adtollo/jobba-hos-oss/
Vad innebär jobbet som Teknisk support?
Adtollo är en programvaruleverantör som har tagit fram ett eget CAD-system som används av stora spelare inom samhällsutveckling. Som teknisk support kommer man arbeta med deras egna system, Topocad.
Du kommer ge teknisk support över mejl och telefon och hantera IT-relaterade problem som kan uppstå hos användare. I jobbet ingår även att arbeta med teknisk service och problemlösning mot användarna och arbeta tillsammans med andra avdelningar för att lösa tekniska problem i systemet. Du kommer att ingå i teamet på kundtjänstenheten och arbeta i moderna lokaler mitt i Stockholm.
Ärendena du kommer hantera är både lättare och mer komplexa. Du kommer jobba nära mjukvaran och därför ser vi att du har stort intresse av detta område.
Du kommer
tillsammans med underbara kollegor vara en del i supportteamet där du
stöttar Adtollo i deras mål att skapa och förmedla en modern produkt i absolut
framkant.
Vem söker vi?
För att klara denna tjänst ser vi att du har följande kunskaper;
⦁ Svenska tal och skift
⦁ Engelska i tal och skrift
⦁ Erfarenhet av support inom mjukvara
(Minst 1-års arbetslivserfarenhet inom support eller har arbetat som mätingenjör.)
Det är dessutom ett plus om du har:
⦁ Eftergymnasial utbildning inom IT/Mjukvara
⦁ Erfarenhet av CAD / GIS
Till rollen som Teknisk support söker vi framförallt dig som är en organiserad och nyfiken person som motiveras av att ge kunder riktigt bra service och att få ta eget ansvar.
Hur ser utvecklingsmöjligheterna
ut?
Huvuduppgiften
kommer initialt vara att stötta våra kunder med support, men du kommer
även kunna utvecklas inom andra områden som intresserar dig, som att hålla
i utbildningar, delta i säljsammanhang med mera.
Intresserad?
Skicka in din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt person.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Mathilda Boethius på telefonnummer: 0735168979 eller via e-post: mathilda@framtiden.com.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996