IT-Support till Röda Korset

Arbetsbeskrivning

Bli en del av en medmänsklig värld - nu!

Röda Korset är världens största humanitära nätverk, med uppdrag att förhindra och lindra mänskligt lidande. Röda Korset finns i hela världen, för att hjälpa människor som drabbas av kriser, konflikter och naturkatastrofer.

Svenska Röda Korset driver verksamhet inom kris och katastrof, skyddsfrågor samt hälsa och vård. Vi har förtroendet att omsätta bidrag från individer, företag och myndigheter i konkreta insatser för de mest utsatta.

Vi kämpar för att rädda liv, och ge hopp, överallt och varje dag. Oavsett i vilken roll du jobbar är du med och bidrar - i just din profession och genom handlingskraft och mod. Välkommen till vår värld!



Nu söker Röda Korset en engagerad och serviceinriktad IT-supporttekniker med tidigare erfarenhet av supportarbete och service. Om du brinner för att hjälpa andra, lösa problem och vara ansiktet utåt för vår IT-avdelning mot organisationen, så har du hittat rätt!



Som IT-supporttekniker på Röda Korset kommer du att vara den första kontaktpunkten för våra användare. Du kommer att hantera inkommande ärenden och ge support i frågor som rör Microsoft-plattformen, allt från att få mailkonton och Officepaket att fungera till att stötta kollegor i olika tekniska utmaningar. Du kommer också att ha ansvar för att sätta upp teknisk utrustning inför kriser och att ge teknisk support till våra frivilliga som åker ut i fält. Det finns även möjlighet att bidra till mer långsiktiga strategier, till exempel genom att hålla utbildningar och skriva stöttande texter om IT till vår kunskapsplattform.



För att trivas i rollen som IT-supporttekniker tror vi att du är en bra lagspelare och kan hantera stressiga situationer. Du behöver vara lyhörd för användarnas behov och ha god kommunikationsförmåga. Vi ser gärna att du är strukturerad och har en kvalitetsmedveten inställning för att säkerställa att våra IT-system och utrustning fungerar optimalt. Att kunna felsöka och lösa problem effektivt är viktiga färdigheter för att lyckas i rollen. Dessutom kommer du att ha ansvar för att stänga ärenden och se till att våra användare får den hjälp de behöver. Vi tror på att arbeta tillsammans som ett team och att ge bästa möjliga service till våra användare.



Vi ser gärna att du har:

- Erfarenhet av IT-support och teknisk problemlösning

- Kunskap och erfarenhet av att lösa problem i Microsoft-plattformen

- Förmåga att felsöka och hantera ärenden effektivt

- God kommunikationsförmåga och förmåga att lyssna på användarnas behov

- Kvalitetsmedvetenhet och strukturerat arbetssätt





Vi värdesätter ideella organisationshjärtan och söker dig som delar vår passion för att göra världen till en bättre plats. Om du är redo att utveckla dina tekniska kunskaper, samtidigt som du gör en positiv skillnad i världen.



Det som förenar medarbetare på Röda Korset är viljan att vara en del av en organisation som bidrar till att göra morgondagen ljusare. Hos oss kommer du med dina kollegor hjälpa oss utveckla vår digitalisering och förstärka viktiga teknologiska fundament för att fortsätta vårt viktiga arbete. Vi sätter stolthet i att kalla oss för en inspirerande arbetsplats där eldsjälar som går den extra milen för att göra skillnad samlas.

Börja din arbetsdag i en engagerad arbetsmiljö med kollegor som delar din glöd för att göra morgondagen bättre för alla världens utsatta. Gå hem med vetskapen om att du har gjort och fortsätter göra skillnad.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jessica Dehmer
0702669803
Emma Forsberg
076 677 56 55
Jeanette Holmström

Clara Geite

Jenny Almquist

Andreas Jönsson
0761969303
Karin Dahlgren
0760199471
Sophie Bålman

Elin Filipp

Emma Forsberg
076 677 56 55

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ants
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 juni 2023
  • Ansök senast: 13 december 2023

Besöksadress

Erstagatan 1C
STOCKHOLM

Postadress

Erstagatan 1 C
Stockholm, 11628

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024