IT - support till Second Line Service Desk

Arbetsbeskrivning

Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis IT finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Då vi nu växer behöver vi utöka vår kandidatbank.


Arbetsbeskrivning

Vi söker nu riktigt talangfulla personer inom teknisk support till Second Line Service Desk. Du är en fena på problemlösning och felsökning och brinner för att göra kunden nöjd. Det är därför viktigt att du har en känsla för kundbemötande.

I second line arbetar du med cirka 6-8 per dag där du lägger mellan 45-60 minuter per ärende. Här är det fokus på djupare felsökning men du har även kontakt med kunden via telefon och mail. Allt arbete sker remote.

Vem är du?

Till tjänsten ser vi att du har följande kvalifikationer:

• Erfarenhet av att arbeta med teknisk support eller IT-tekniker

• Minst gymnasial utbildning, helst inom IT/teknik

• Kunskap och erfarenhet av Active Directory

• Kunskap inom Windows 7 och XP

• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Samt ett par eller flera av nedanstående kompetenser:

• Officeprogrammen, Exchange, Outlook, Hårdvara/komponentbyte, datanätverk, fjärrstyrning, telefonsynk, ITIL

Som person är du flexibel och kan anpassa dig efter kundens behov samtidigt som du kan hantera förändringar på ett bra sätt. I arbetet krävs det att du både kan arbeta självständigt och i grupp. Du brinner för teknisk support, problemlösning och ha gärna kundkontakt via telefon.


Vad kan vi erbjuda dig?

Vi arbetar med många av Sveriges populäraste företag och kan erbjuda jobb inom de flesta branscher och på alla nivåer. Vi kan erbjuda:
– Spännande tjänster på marknadens hetaste företag
– Karriärmöjligheter på företaget du alltid drömt om
– Utvecklingsmöjligheter på både lång och kort sikt.


Kontaktperson
Intervjuer kommer ske fortlöpande varför vi välkomnar din ansökan redan idag. Frågor besvaras av ansvarig konsultchef Hanna Roos på 013 – 35 55 04 eller hanna.roos@se.experis.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Viklund
0660-599 76
Nicolina Johansson

Jenny Järgren
0470-745595
Karin Swärd
+46 31 708 67 77
Daniel Johansson

Tina Linnér

Ann-Catrine Snis
08-50895453
Jan Hansson
031-7086763
Christian Ahlgren
011-194356
Anna Jalvemyr
031-708 76 81

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis IT Huvudkontor Stockholm
  • 5 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 30 mars 2015

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


28 november 2024

Teknisk support

Teknisk support

28 november 2024

28 november 2024

Dansktalande supporttekniker

Dansktalande supporttekniker

28 november 2024