IT Support till SICK

IT Support till SICK

Arbetsbeskrivning

Om företaget

SICK är en global ledare inom sensorbaserad teknik och erbjuder innovativa lösningar inom industriell automation, logistikautomation och processteknik. Företaget grundades 1946 och har sedan dess vuxit till att ha närvaro i över 55 länder och sysselsätta 11 000 personer. SICK:s teknologi används för att övervaka, mäta och automatisera processer och har tillämpningar inom en mängd olika branscher, inklusive fordonsindustrin, livsmedels- och dryckesindustrin, materialhantering och logistik, förpackningsindustrin, samt energi- och miljöteknik.

Din roll

Som IT Support Specialist kommer du ha en central roll i att stötta anställda inom IT-relaterade frågor och problem. Arbetsuppgifter inkluderar bland annat att beställa telefoner, se till att nya anställda har tillgång till nödvändig utrustning och att avsluta tillgång till IT-resurser för personer som har slutat på bolaget. Det kan också förekomma inköp av IT-utrustning.

Du kommer ha mycket kommunikation med SICK IVP i Linköping samt med kollegor i Tyskland, så det är viktigt att du har lätt för att ta kontakt med människor och har goda kommunikationsfärdigheter. Det förekommer också resor till SICK AS i Norge samt kontoret i Göteborg, där du kommer att hjälpa nyanställda på de andra bolagen med att komma igång med sina datorer, konfigurera nya datorer enligt SICK-standarden samt gå igenom IT-policys.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- First line support till medarbetare internt på SICK

- Problemlösning och service

- Beställa telefoner och se till att nya anställda har tillgång till nödvändig utrustning

- Hjälpa nyanställda att komma igång med sin IT-utrustning

Din profil

För att vara aktuell för rollen bör du ha följande erfarenhet och egenskaper:

- IT-utbildning på gymnasial eller eftergymnasial nivå

- Grundläggande kunskaper om hårdvara och infrastruktur

- Goda kunskaper inom Windows clienter samt windows servermiljöer, Microsoft Intune, iOS, Office och särskilt Outlook. Kunskaper om Microsoft CRM och SAP är meriterande

- Svenska samt engelska i flytande skrift och tal, Tyska är meriterande

Vi söker en person med starkt driv och en naturlig servicekänsla som är positiv, engagerad och självständig. Du bör vara en strukturerad och noggrann person som gillar problemlösning och som förstår vikten av att följa direktiv och policys i ett stort företag. Du besitter goda sociala egenskaper och är duktig på kommunikation.

Detta är ett konsultuppdrag till årsskiftet via Clevry med chans till förlängning.

Rekryteringsprocessen

I denna rekryteringsprocess samarbetar SICK med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på linnea.tylenius@clevry.com. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clevry
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 april 2023
  • Ansök senast: 12 oktober 2023

Liknande jobb


21 november 2024

21 november 2024