IT-SUPPORT TILL SNABBVÄXANDE FÖRETAG

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter
Vi är nu på jakt efter en junior IT-support till en av våra kunder. I rollen som IT-support på kundens helpdeskavdelning kommer du hjälpa användarna med problem som främst rör datorer, nätverk och skrivare. Supporten sker över telefon, remote eller via mail. En stor del av ditt arbete kommer gälla Office 365 där du bland annat hjälper till att skapa konton och hantera behörigheter. Du har jobbat med IT-support tidigare, men då du inte kommer hantera särskilt komplexa problem tror vi att du är i början av din karriär.

Företagspresentation
Vår kund är ett expansivt och säljdrivet bolag som har gått stadigt uppåt sedan starten 2005. De erbjuder en komplett produktportfölj och en verklig förståelse för sina kunders verksamhet, vilket gör att de kan leverera hållbara och konkurrenskraftiga lösningar och produkter.

Kvalifikationer
- Du har någon tidigare erfarenhet av IT-support över telefon
- Du har förståelse för arbete i RDP-miljö samt grundläggande nätverkskunskaper
- Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift
- Det är meriterande om du har erfarenhet från att ha jobbat på callcenter utomlands
- Det är mycket meriterande med kunskap inom Microsoft OS (som ex. Windows 7, 8 samt 10) och viss kunskap inom Mac OS.
- Det är meriterande med kunskap inom Windows server 2008/2012/2016 samt felsökning/installation av Microsoft Office 2010-2016 och antivirus

Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som IT-support hos vår kund har du en hög social förmåga. Den är i den här tjänsten viktigare än en djupgående teknisk kunskap. Du trivs med att ha eget ansvar, och har förmågan att prioritera och behålla en hög servicenivå trots stundtals högt arbetstempo.

Vad vår kund kan erbjuda
Som IT-support hos vår kund ges du möjligheten att tillsammans med drivna och kompetenta kollegor få vara med och utveckla en verksamhetsgren i ett familjärt och framgångsrikt företag. Företaget är i ständig expansion, vilket gör att utvecklingsmöjligheterna är goda.

Lön
Fast lön. Enligt överenskommelse.

Tillträde och ansökan
Heltid. Tillsvidare med start omgående eller enligt överenskommelse. Du blir direktrekryterad av vår kund.

Skicka in din ansökan i Word-format snarast, då intervjuer sker löpande.

o Sökord: IT-support, helpdesk, 1st line support, IT, Jr IT-support, Junior IT-support

Kontaktpersoner på detta företaget

Hanne Widemar
0723990919
Malin Jagerholm
08 410 38 998
Erika Bjäråker
0703732446
Erika Bjäråker
0703-732446
Elise Engström
0768-688595
Emelie Johansson Ljuhs
0723-990920
Malin Jagerholm
0706-69 57 21
Malin Jagerholm
070 669 57 21
Catrin Fjellström
08-41038997
Malin Jagerholm

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JobBusters AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 31 juli 2017

Besöksadress

Essinge Brogata 2, Stockholm
None

Postadress

Essinge Brogata 2
Stockholm, 11261

Liknande jobb


17 oktober 2024

Systemtekniker IT

1 november 2024

1 november 2024