OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningen arbetar med socialtjänst och omsorg till medborgare som på grund av olika anledningar behöver stöd och hjälp. Vi arbetar målinriktat för att skapa en organisation med hög kompetens och kvalitet. En organisation med brukarmedverkan där individens behov sätts i centrum. Några av våra verksamheter är hemtjänst, boendestöd, daglig verksamhet, särskilt boende samt öppenvårdsenheter. Vi arbetar målinriktat för att skapa en organisation med hög kompetens och kvalitet. Vi sätter individens behov i centrum! Vårt motto är "Vi ger stöd till bättre liv med god kvalitet i varje möte."
Vi söker nu dig som vill arbeta i Socialförvaltningens IT-grupp med support till våra användare. Du kommer att arbeta vid socialförvaltningens ekonomi- och IT-avdelning som är en del av socialförvaltningens stab.
ARBETSUPPGIFTER
I din roll kommer de huvudsakliga arbetsuppgifterna vara att stödja och ge support till förvaltningens medarbetare i frågor som rör våra verksamhetssystem, Treserva och TES Optimal Planering. Supporten sker via telefon eller mail. I arbetsuppgifterna ingår även att administrera användarkonton och behörigheter, felanmälan och rapportera brister samt kontakter med våra med leverantörer.
Du kommer även att vara delaktig i att utveckla Treserva och TES samt testa och utvärdera nya versioner. Som medarbetare i vår IT-grupp kommer du också att bli delaktig i att utbilda våra användare i våra verksamhetssystem samt att ta fram rutinbeskrivningar.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en grundläggande IT-kunskap med lägst en gymnasieutbildning. Färna med IT-inriktning eller så har du tidigare erfarenhet av IT-support. En stor fördel är om du har en bred kunskap om de verksamhetssystem som används inom socialtjänst och vård, dvs. journalsystem, schemaläggning, planeringssystem, digitala och mobila IT-stöd etc. Du ska vara tekniskt kunnig, då arbetet ofta sker i samarbete med Höglandets IT, och andra externa leverantörer. Om du har kunskaper verksamhetssystemet Treserva eller TES optimal planering är det en merit. Det är även meriterande om du har erfarenhet av arbete inom vård och omsorg eller annan erfarenhet inom socialtjänstens verksamhetsområden.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som IT-support behöver du vara flexibel, ansvarstagande och ha lätt för att kommunicera i tal och skrift samt kunna samverka med andra. God samarbetsförmåga och servicekänsla är viktiga egenskaper för att du ska lyckas i arbetet. Drivkraft och förmåga att självständigt lösa problem är andra framgångsfaktorer. Vidare tror vi att du är ansvarskännande och noggrann.
ÖVRIGT
För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen.
Inför rekryteringsarbetet har Nässjö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jon Rydholm
0380-51 85 40
Fackliga representanter nås via Medborgarkontore
0380-51 80 00
Verksamhetschef Camilla Nord
0380-518963
Verksamhetschef Malin Johansson
0380-51 82 50
Verksamhetschef Jon Rydholm
0380-51 85 40
Stabschef ekonomi och IT Daniel Aronsson
0380-51 85 55
Områdeschef Angelica Florin
0380-518622
områdeschef Elisabet Lind
0380-51 82 59
områdeschef Pia Lindell
0380-51 88 16
Områdeschef Susanne Rundqvist
0380-51 87 98