Arbetsbeskrivning
Vill du vara en del av en global konsultfirma som formar framtiden? Som Supportkoordinator i Stockholm får du möjlighet att ge teknisk support till medarbetare och lösa spännande utmaningar. Om du är problemlösare med kundfokus och vill arbeta i en internationell miljö, då är detta din chans!
OM TJÄNSTEN
Vår kund är en global konsultfirma som hjälper ledande förändringsaktörer att forma framtiden. Med kontor i 65 städer och 40 länder arbetar de nära sina kunder för att nå extraordinära resultat. Vår kund har åtagit sig att investera över 1 miljard dollar i pro bono-tjänster för att stödja organisationer som arbetar med utbildning, rättvisa och miljöutmaningar.
Som Supportkoordinator hos vår kund ger du teknisk support på plats till medarbetare i Stockholm. Du ansvarar för att felsöka och lösa problem med hårdvara och mjukvara, hantera användarkonton, samordna reparationer med externa leverantörer samt testa nya applikationer och uppgraderingar. Du kommer att samarbeta med team i Norden och EMEA, och behöver ha god problemlösningsförmåga och kundfokus.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Huvudkontakt för IT-problem hos anställda.
* Hantera ärenden i ServiceNow-systemet.
* Installera, konfigurera och uppdatera mjukvara och operativsystem.
* Felsöka och lösa problem på hård- och mjukvara
* Hantera användarkonton och rättigheter
* Underhålla en korrekt inventariedatabas och samordna reparationer med leverantörer.
* Stötta med AV-utrustning (projektorer, videokonferenser)
VI SÖKER DIG SOM
- Minst ett års erfarenhet av teknisk support i en företagsmiljö
- Goda kommunikations- och problemlösningsförmågor
- Förmåga att arbeta självständigt och i virtuella team
- Goda kunskaper i engelska och svenska då du kommer supportera dina kollegor globalt men också på plats i Stockholm.
Det är meriterande om du har
Kandidatexamen i datavetenskap, systemvetenskap eller ett närliggande område, eller en likvärdig kombination av utbildning och arbetslivserfarenhet. 2–4 års tidigare erfarenhet inom en företagsmiljö är önskvärd.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceminded
- Ansvarstagande
- God problemlösningsförmåga
- Flexibel
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231