IT-Support till statlig myndighet

Arbetsbeskrivning

Ingress
Letar du efter ett nytt och spännande jobb inom IT-Support? Har du kanske tidigare erfarenhet av service inom IT? Just nu rekryterar vi på Otiga en IT-Support till en statlig myndighet i centrala Stockholm.

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter omfattar första linjens support till myndighetens Servicecenter-IT. Tjänsten omfattar i första hand användarsupport, felsökning, felavhjälpning och administration. Servicecentret är kontaktytan mellan användarna och IT-avdelningen och är ansiktet utåt mot användarna. Hela IT-avdelningen består av ca. 120 personer men du kommer att jobba i en grupp som har ett tjugotal medarbetare.

Du kommer att ge support via telefon, e-post, besök vid disk samt genom intranätet där kommunikationen sker via ärendehanteringssystemet Marval. Servicecentret hanterar ca 3000 ärenden i månaden. Supporten avser bl.a. klientdatorer, mestadels bärbara men även stationära, skrivare, mobiltelefoner och surfplattor.


Ansökning
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av Otiga Sverige på uppdrag av vår kund.

Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt, urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Du ansöker genom att klicka på "Sök jobbet", fyll i dina kontaktuppgifter samt bifoga personligt brev och CV.

Har du frågor kring tjänsten går det bra att ta kontakt med Tobias Grönvall, tobias.gronvall@otiga.se.

Vi ser fram emot din ansökan!

Din profil
För denna roll är det ett krav att du har en högskoleutbildning inom IT eller annan likvärdig IT-utbildning och minst tre års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt gymnasium eller likvärdig kunskap samt minst fem års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.

Det är även krav att du har:
• Kompetens och minst ett års arbetslivserfarenhet av support i Microsoft Windows operativsystem minst version 10.
• Minst ett års arbetslivserfarenhet av Windows version 2016
• Arbetslivserfarenhet av att arbeta med support inom det it-tekniska området från offentlig sektor.
• Minst ett års arbetslivserfarenhet av support och användarstöd av PC och tillhörande kringutrustning (t.ex. docka, bildskärm).

Det är även meriterande om du har erfarenhet av:
• Ramverket ITIL.
• Support och användarstöd inom Skype for Business
• Sharepoint minst version 2016
• Supportstöd vid besöksdisk

Som person gillar du att arbeta i team, du har en hög servicekänsla och är van vid direktkontakt med användare. Du har en problemlösningsförmåga och har förmåga att leverera inom givna ramar. Du tar dig även an arbetsuppgifter med engagemang och professionalitet.


Om företaget
Det övergripande målet för myndigheten är att skapa förutsättningar för att kunna uppfylla sina
konstitutionella och demokratiska uppgifter samt sina internationella åtaganden.

IT-avdelningen består av ca 120 medarbetare, varav ett femtiotal är konsulter, med uppdraget att
tillhandahålla system och tjänster som stöder den parlamentariska processen och dialogen med
medborgarna. Myndigheten omfattar ca 1700 användare.

Geografisk placering är centrala Stockholm.

Om oss
Det är vi som är Otiga Sverige. Vi arbetar med bemanning - och rekrytering och vi vet hur viktigt det är med en stark lokal närvaro. Som ett fullserviceföretag inom bemanning och rekrytering hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla olika led. Hos Otiga är det människorna som gör skillnad!

För mer information gå till www.otiga.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Otiga Stockholm AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 maj 2021
  • Ansök senast: 6 juni 2021

Liknande jobb


IT tekniker i Kriminalvårdens IT-Servicecenter

IT tekniker i Kriminalvårdens IT-Servicecenter

17 december 2024

Embedded Software Developer

Embedded Software Developer

17 december 2024

Embedded Software Developer

Embedded Software Developer

16 december 2024