IT-support till Stockholm Live!

IT-support till Stockholm Live!

Arbetsbeskrivning

Är du en person som har ett tekniskt intresse och brinner för IT? Är du dessutom sugen på att ha Friends Arena och Avicii Arena som arbetsplats? Då kan denna roll vara perfekt för dig! Just nu söker vi en IT-support till Stockholm Live som driver Nordens mest besökta arenor. Välkommen med din ansökan redan idag - vi tillämpar löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Stockholm Live driver Nordens mest besökta arenor i form av Avicii Arena, Friends Arena, Tele2 Arena, Annexet, Hovet och Södra Teatern. De driver även attraktionen SkyView vid Avicii Arena som tar dig på en resa längs fasaden och upp till toppen av Avicii Arena, samt utomhusscenen Betongparken. Varje år besöker över 3,5 miljoner människor deras arenor, evenemang och aktiviteterna som de gästas av. Stockholm Live är en del av ASM Global, ett världsledande företag inom arenadrift och evenemangsstrategi som driver över 350 arenor, stadium, kongresscenters samt teatrar världen över.

Just nu söker Stockholm Live en IT-support som kommer att ansvara för driften av den nya plattformen för Point of Sale (POS) som har installerats under hösten de arenor som de driver. Plattformen är ett centralt system för deras mat-och dryckesverksamhet på arenorna. I dina ansvarsområden ingår även support för utrustning vid Stockholm Lives kontor på Avicii- och Friends Arena. Tillsammans med dina kollegor arbetar du även med IT- och nätverksstöd i samband med evenemang på arenorna.

För att passa in i rollen som IT-support ser vi att du är en serviceinriktad och prestigelös person som gillar att utföra praktiska uppgifter. Vi ser även att du gillar att få saker gjorda, ta egna initiativ och trivs med att ge god service och skapa bra förutsättningar för andra. På Stockholm Live kommer du till en samarbetsvillig och dynamisk miljö med ett skickligt team där de gör ett fantastiskt arbete och har kul medan de gör det. Du kommer att tillhöra IT-teamet där du har en nära chef men kommer även att ha ett dagligt samarbete med både ledningen, teamet, leverantörer och arrangörer.



Hos Stockholm Live erbjuds du:


* En trivsam och familjär arbetsplats
* Stor utvecklingspotential och möjlighet att växa i företaget
* Ett förmånspaket som inkluderar olika aktiviteter, friskvårdstimmar osv.
* Personalbiljetter till konserter, matcher och olika evenemang


ARBETSUPPGIFTER
I rollen som IT-support till Stockholm Live kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att:


* Tillhandahålla teknisk support på plats för evenemang
* Installera och byta ut utrustning vid behov
* Utföra allmänna hårdvaru- och mjukvarufunktionstester av all POS utrustning före evenemang
* Hantera hårdvarubyten via våra partners
* Logga alla ändringar och flytt/platsbyte av utrustningen
* Hantera inkommande förfrågningar och ge personlig och fjärrsupport vid hårdvaru- och mjukvaruproblem
* Underhålla skrivare, mötesrumsteknik och annan IT-relaterad utrustning på Stockholm Lives kontor och arenor
* Arbeta i samarbete med IT kollegor på avdelningen och med ägaren ASM Globals IT team/experter i England


VI SÖKER DIG SOM

Vi söker dig som


* Har en avslutad gymnasieexamen
* Har ett stort tekniskt intresse
* Har goda kunskaper i en blandad miljö som omfattar Microsoft Windows och Officepaketet
* Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift


Det är meriterande om du:


* Har en relevant eftergymnasial utbildning/kurs inom IT eller teknik
* Har erfarenhet av att arbeta med POS-system
* Har erfarenhet i Service Desk-relaterat arbete
* Har B-körkort


Vi söker dig som är:


* Serviceinriktad
* Självgående
* Strukturerad
* Problemlösande


Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid (helg- och kvällsarbete kan förekomma)
* Placering: Stockholm, Johanneshov


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Stockholm Live här.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 december 2022
  • Ansök senast: 3 januari 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Teknisk Support Specialist

Teknisk Support Specialist

13 oktober 2024

11 oktober 2024