OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Svensk Handel.
Om företaget:
Svensk Handel är en arbetsgivarorganisation som driver handelns frågor för parti-, detalj och e-handeln. Deras uppdrag är att stärka handelns konkurrenskraft samt att synliggöra branschens innovationskraft och bidrag till samhällets utveckling. Svensk Handel är en av de största medlemsorganisationerna inom Svenskt Näringsliv och förbättrar idag villkoren för drygt 9000 handlare i Sverige. De har kontor runtom i landet med huvudkontor i centrala Stockholm, där drygt 65 engagerade kollegor arbetar. Svensk Handel värderar sammanhållning och god företagskultur högt, därav förekommer gemensamma aktiviteter såsom frukostar, julbord och konferenser både på och utanför arbetet.
Arbetsuppgifter:
I rollen som It-support på Svensk Handel kommer du att tillhöra IT-teamet som består av 3 personer idag. Ditt huvudsakliga arbetsansvar är att ge support till dina kollegor lokalt på kontoret i Stockholm men även via telefon och andra kanaler till andra enheter runtom i Sverige. Ärenden som du kommer att hantera är bland annat förberedelse för onboarding med telefoner och datorer, hantering av utrustning vid kontorsplatser och mötesrum, tekniskt stöd vid live-föreläsningar samt varierande IT-problem som dyker upp. Du driver ärenden och löser dessa självständigt eller tar det vidare till Svensk Handels IT-leverantörer. Du kommer därmed agera kontaktperson för IT-relaterade frågor både internt som externt där du ansvarar för att lösa problemen med bästa möjliga service. Utöver detta kommer du arbeta proaktivt och uppmuntras bidra med idéer för att utveckla Svensk Handels arbetssätt. Övergripande arbetsuppgifter:
• Ge support till kollegor framför allt Onsite men även till kollegor nationellt
• Agera kontaktperson för IT-relaterade frågor internt samt externt
• Arbeta förebyggande genom att an analysera problem som uppstår
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Minst 3-års erfarenhet av IT-support (Onsite)
• Mycket goda kunskaper/erfarenheter i Teams, Microsoft 365, DNS, LAN/WLAN, Windows 10, iOs, Sharepoint och Microsoft Klientoperativsystem
• Felsökning desktop
• Mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift
• Det är meriterande om du har arbetat som IT-konsult med varierande arbetsuppgifter
För att passa i rollen som IT-support hos Svensk Handel ser vi att du drivs av att arbeta lösningsorienterat både självständigt och med dina kollegor i IT-teamet. Vidare är du en strukturerad person som har förmågan att driva dina ärenden självständigt framåt. Då rollen innebär många kontaktytor såväl internt som externt ser vi att du är en social och kommunikativ person som har förmågan att lyssna och förstå dina kollegors behov.
Övrig information:
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund