OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet av First Line Support och vill stötta upp IT-avdelningen på Uppsala Universitet?
Jobbeskrivning
Avdelningen för universitetsgemensam IT tillhandahåller verksamhetsdrivna, kvalitativa, säkra och effektiva gemensamma IT-lösningar för Uppsala Universitet. Enheten för service och support ger stöd till anställda och studenter i IT- och telefonirelaterade frågor.
Uppdraget innebär att stödja enheten för Service och Support - supportgrupp Rudbeck. Den huvudsakliga uppgiften är att som IT-tekniker arbeta med användarsupport, vilket innefattar installation och felsökning av hård- och mjukvara såväl som rådgivning och användardokumentation. I arbetet ingår att åtgärda ärenden inkomna via universitetets ärendehanteringssystem, samt via besöksmottagning i vår reception. Dokumentera och återkoppla information om status på ärenden och felorsaker för användare.
Vi tror att du
1-2 års eftergymnasial utbildning och ett par års arbetslivserfarenhet inom telefonsupport eller First Line
Har goda kunskaper i PC och MAC
Flytande i svenska i både tal och skrift
Övrig information
Plats: Uppsala, Rudbecklaboratoriet
Startdatum: Omgående
Omfattning: Heltid fram tills 31 december 2020
Typ av uppdrag: Konsultuppdrag
Om Gigstr
Vi på Gigstr matchar företag med jobbsökare, frilansare och team. Med hjälp av Gigstr-appens smarta matchningsteknik, flexibla upplägg och kunniga rekryterare som kan young professionals har vi snabbt blivit en av marknadens mest uppmärksammade gigmatchningstjänster.