OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning söker vi nu supporttekniker som kommer vara med och bygga upp servicedeskfunktionen. Kunden utvecklar människors kompetens och matchar till jobb i arbetslivets alla skeden. Samtidigt stärker de företags och organisationers konkurrenskraft och förmåga att möta arbetsmarknadens skiftande utmaningar. De är med och bidrar till ett mer konkurrenskraftigt näringsliv och en effektiv arbetsmarknad.
Att arbeta som Wise IT konsult
Som Wise IT-konsult har du en trygg anställning hos oss och jobbar på olika uppdrag ute hos våra kunder. Uppdragen är oftast långa, upp emot ett halvår eller ett år och ibland ännu längre. Hos oss har du har en konsultchef som tillsammans med dig arbetar för att du ska trivas och bli framgångsrik på dina uppdrag. Din konsultchef kommer exempelvis att hjälpa dig med din personliga och kunskapsmässiga utveckling, kanske vill du bli certifierad t ex inom något Microsoft eller Cisco område. Vi är måna om att all vår personal mår bra på alla plan och erbjuder därför även ett generöst friskvårdsbidrag. Bland annat har vi avtal med Fitness24seven för gymkort men givetvis kan du välja den träningsform som passar dig bäst. Självklart har vi kollektivavtal också. Så vad säger du? Är det dig vi väntar på?
Passar jobbet dig?
Vi söker nu en IT supporttekniker till vår kunds IT-servicedesk och letar efter engagerade personer som brinner för att ge service som gör skillnad. Du kommer vara delaktig i att bygga upp avdelning tillsammans med resten av gruppen på 7 kollegor. Kontoret är placerat centralt mitt i Stockholm city. I rollen som servicedesk-tekniker kommer du att sitta nära verksamheten och hjälpa medarbetare i vardagen med IT-administration, beställningar och frågor kring våra IT-system och tjänster. En viktig del av servicedeskarbetet är att dagligen hantera många olika kontakter med verksamheten via telefon, mail och personligt möte. Gruppens huvuduppdrag är att vara en trygghet för koncernens medarbetare och vägleda och hjälpa till med problem relaterade till IT-system och tjänster.
Du kommer till exempel att:
Hantera beställningar, tekniska frågor och felanmälningar från bolagets medarbetare via telefon och e-post
Analysera problem och felsöka incidenter
Genomföra on-site besök vid behov i ärenden ute hos användare.
Har du det kunden efterfrågar?
Vi söker nu dig som har ett starkt grundintresse för datorer, teknik samt vill vara med och bygga Sveriges bästa servicedesk. För att klara av arbetsuppgifterna ser vi att du minst har 12 månaders arbetserfarenhet inom IT samt god kunskap kring:
Microsofts system
Active Directory
Office 365
Vi ser även gärna att du har erfarenhet av mobilsupport, Android och Apple. Relevant utbildning ses som meriterande liksom intresse av att lära och sätta sig in i nya saker.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper såsom en engagerad inställning, ansvarstagande, representativ och utpräglad servicekänsla. Därtill är förmågan och viljan att lösa problem viktigt. Du ska kunna anpassa ditt sätt kommunicera efter personen du möter och vara en duktig relationsbyggare. I slutändan vill vi att du alltid levererar en trygghet till verksamheten och brinner för att ge utmärkt service.
Tjänsten ingår i Wise ITs konsultverksamhet vilket innebär att du blir anställd hos oss på Wise och är ute på heltidsuppdrag tillsvidare hos kunden. Tillträde planeras ske i august/september.
Vid frågor kontakta Wise ITs Kandidatasvariga Malin Reisner på malin.reisner@wiseit.se.
Välkommen med Din ansökan redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Mathias Linarfve
Malin Reisner
Malin Reisner
johanna nybom
Rebecca Levy
Jon Persson
Linda Mukka
Olivia Rehn
Catarina Andersson
Mathias G