IT-support till väletablerat företag med fokus på hållbarhet!

IT-support till väletablerat företag med fokus på hållbarhet!

Arbetsbeskrivning

Detta är en spännande möjlighet för dig med erfarenhet av att arbeta inom systeminriktad support och som letar efter nästa steg i karriären. Har du dessutom arbetat med support av ett ekonomisystem är denna roll som klippt och skuren för dig. Här kommer din kommunikativa och sociala förmåga väl till pass när du som 2nd line support spelar en viktig och central roll i arbetet med att hjälpa interna användare och lösa sina problem. Vår kund strävar efter att skapa en miljö där alla kan växa, utvecklas och arbeta tillsammans som ett team. Ta chansen och bli en del av ett företag där du har möjligheten att bidra på riktigt och bli en viktig nyckelspelare i företagets verksamhet - skicka in din ansökan idag!

OM TJÄNSTEN

Här kommer du till ett företag med mycket att erbjuda! Som en ledande aktör inom installation och service är vår kund specialiserade på tekniskt kunnande inom el, vvs och ventilation, säkerhet, sprinkler och kyla. Företaget har ett starkt fokus på hållbarhet och arbetar aktivt för att minska vår påverkan på miljön.
I rollen som 2nd line IT-support hos vår kund får du möjligheten att arbeta på en mångsidig arbetsplats med en bred kundbas, vilket öppnar upp chansen att arbeta med en mängd olika projekt och utmaningar. Du möts av en företagskultur där medarbetarna känner sig uppskattade och värderade, där en god arbetsmiljö värderas högt och där alla arbetar tillsammans som ett team.

Du erbjuds


* En arbetsmiljö som värnar om att alla medarbetare ska få möjlighet att utvecklas och växa
* En företagskultur där fokus ligger på god gemenskap och stark sammanhållning
* Att bli en viktig del av ett väletablerat och tryggt företag


Som konsult hos Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* 2nd line support hos vår kund är en spännande roll med varierade uppgifter där du bland annat hanterar supportärenden i System Support, löser problem och driver ärenden framåt. Du kommer även att delta i gemensamma IT- och verksamhetsprojekt. Utöver detta kommer du:- Föra dialog med interna systemförvaltare men även med systemleverantör vid behov- Bedriva kompetensutveckling för Service Desk- Skapa och uppdatera intern dokumentation och rutiner kring de system som företaget använder


VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet inom systeminriktad IT-support
- Har erfarenhet av integrationer mellan flera olika system
- Har vana och insikt i att jobba mot externa systemleverantörer och-/eller driftspartners
- Har goda kunskaper i det svenska språket då det krävs att du kan kommunicera obehindrat med interna användare
- Support av system/applikationer på mobila enheter

Meriterande


* Arbetat med support av ekonomisystem så som Agresso, SAP eller likvärdigt
* Erfarenhet av att arbeta i Handyman och Sharepoint
* Fördelaktigt med god förståelse i norska och danska då organisation har verksamhet i flera länder, inklusive Norge och Danmark


Som person är du


* Kommunikativ
* En lagspelare
* Lösningsorienterad


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Vår rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 maj 2023
  • Ansök senast: 26 juni 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Service desk support

Service desk support

20 november 2024

Supporttekniker - 1st line

20 november 2024

20 november 2024