IT-support till Vattenfall

IT-support till Vattenfall

Arbetsbeskrivning

Vattenfall IT är en intern leverantör av IT-tjänster och support för hela Vattenfallkoncernen, med idag omkring 900 anställda placerade i Sverige, Tyskland, Nederländerna, Polen, Storbritannien, Danmark och Finland.
Vattenfall IT:s målsättning är att ha en effektiv IT-organisation med fokus på flexibilitet och digitalisering, samtidigt som man levererar säkra och stabila tjänster. Den del av Vattenfall som jobbar med kärnteknisk verksamhet, ställer högre säkerhetskrav på sina IT-leverantörer och därför finns det en separat del av Vattenfall IT som benämns ”Nuclear Solutions”.

Under 2020 slogs de lokala Service Desk-teamen för Ringhals, Forsmark och SKB samman till en Service Desk som stödjer alla tre licenshavarna. I tjänsten som IT-tekniker i detta nya team så erbjuder vi dig ett nära samarbete med kärnkraften på Vattenfall, kontinuerlig kompetensutveckling, kunniga IT kollegor, samt möjligheten att forma den kommande nukleära Service Desken på Vattenfall.

Om tjänsten
Som IT-tekniker kommer du i huvudsak hantera olika typer av standardiserade- och icke-standardiserade IT-ärenden. Du kommer att analysera och lösa såväl enkla som mer komplexa fel genom att följa de implementerade processerna (ITIL). Du kommer att bidra till kontinuerlig förbättring av vårt dagliga arbete och samtidigt utveckla dig själv genom att delta i olika projekt och uppdrag. En stor del av din roll är att identifiera, diagnostisera och lösa problem tillsammans med övriga supportteam. Tjänsten är placerad på Vattenfalls kontor i Solna.

Vem är du?
Vi är på jakt efter en IT-tekniker som har ett genuint intresse för IT och ny teknik, och känner stolthet i att hjälpa andra. Du ser värdet av att dela med dig av kunskap och vill ständigt utveckla dig själv som person. Vi tror att du är en lagspelare som fungerar bra i olika gruppkonstellationer samtidigt som du trivs med att arbeta individuellt och kan ta egna initiativ. Vidare ser vi att du:
• Är lojal och tycker att det är viktigt att agera med integritet
• Har ett öppet sinne för förändringar
• Ser mångfald som en framgångsfaktor
• Tar ansvar för ditt lärande och din yrkesmässiga utveckling
• Har gymnasieexamen, helst inom IT/teknik
• Vill bidra till Vattenfalls vision – ”Fossilfritt inom en generation”

Övriga kvalifikationer:
• Universitets/Högskoleexamen i IT
• Grundläggande kunskap om IT och dess komponenter (PC, skrivare, mobiltelefoner, programvaror, nätverk, servrar, databaser etc.)
• Erfarenhet av Microsoft Active Directory, SCCM och Exchange.
• Erfarenhet av Windowsbaserade produkter.
• Erfarenhet av affärssystemet SAP.
• Erfarenhet av dataadministration; (Tickets, Assets, Licenser)
• Erfarenhet av BMC Remedy som ärendehanteringssystem.

Du talar flytande svenska och engelska (både skriftligt och muntligt)


Om verksamheten
IT-branschen är dynamisk och konstant föränderlig, det vet vi på Poolia SupportIT. Därför värderar vi din kompetens och personliga egenskaper högt när vi anställer en konsult. Att få rätt person på rätt plats är vi specialister på och vi vet vikten av nytänkande inom IT-branschen för att kunna erbjuda lösningar som passar våra konsulter lika bra som våra kunder.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens.


Uppdraget startar den 1/2-23 och pågår sedan året ut. Du kommer att vara anställd som konsult hos oss på Poolia SupportIT, men jobba hos Vattenfall. Har du några frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att höra av dig till Nike Selin!
Vi ser fram emot din ansökan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia SupportIT AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 december 2022
  • Ansök senast: 20 januari 2023

Liknande jobb


IT-tekniker till vårt team i Sundsvall

IT-tekniker till vårt team i Sundsvall

3 juli 2024