IT support Workplace Agent

Arbetsbeskrivning


BESKRIVNING AV JOBBET
SCA Hygiene Products AB söker en IT Workplace Support Agent med placering i Göteborg. Den anställde kommer att ingå i Workplace support teamet i Göteborg och rapporterar till Workplace Support and Service Desk Manager. SCA är ett globalt företag vilket innebär att IT avdelningen även har en global struktur, något som erbjuder många intressanta utvecklingsmöjligheter inom ditt område.


ARBETSUPPGIFTER
Som Workplace Support Agent kommer du att arbeta med 2a linjens support i ett ärendehanteringssystem där alla ärenden hanteras och dokumenteras gemensamt med dina kollegor. Fokus ligger på att lösa IT problem för våra användare, antingen på plats eller med fjärrstyrningsverktyg. Exempelvis kommer du att arbeta med att:

Installera och ersätta PCs, skrivare, mjukvara och kringutrustning.
Underhålla register för hårdvara och mjukvara.
Hålla enklare utbildning och vägledning gällande videokonferensutrustning och kommunikationsverktyg på PC.
Uppgradera datorer med nya operativsystem.
Arbeta med införandet av nya applikationsversioner.
Säkerställa att regler och policys inom IT området efterföljs.
Felsökningsarbete med grundorsaksanalys.
Grundläggande nätverksarbete på Göteborgsenhetens LAN.


KVALIFIKATIONER
Vi ser gärna att du har en relevant utbildning från högskola eller KY samt åtminstone 3 års erfarenhet av liknande arbete. Du känner dig bekväm med att tala och skriva både engelska och svenska obehindrat då detta krävs för att fullgöra ditt arbete. Du har även kunskaper om följande:

Goda kunskaper inom Microsofts produkter, främst Win 7 och Office 2010. Det är mycket meriterande om du även kan MS SharePoint.
Kunskap och erfarenhet gällande HP switchar och trådlösa accesspunkter från Cisco.
Grundläggande kunskap om Microsoft server. Främst gällande AD, DHCP och rättighets arbete på filserver.
Nyckelkompetenser

Då du som Workplace Support Agent kommer att samarbeta i team samt även vara ansiktet utåt mot våra användare ser vi att du har hög social kompetens och servicekänsla. Du är duktig på att dokumentera och sprida kunskap för att utveckla nya metodiker och lösningar på problem. Du har en förmåga att supporta våra användare på ett trevligt, tålmodigt och pedagogiskt sätt. Då vi får in många ärenden per dag krävs det även att du kan hantera stress genom ett systematiskt och strukturerat arbetssätt. Som person är du en flexibel och resultatorienterad lagspelare som lägger vikt vid att vara ordningssam och punktlig.

Klicka på länken nedan om du är nyfiken på att veta mer.
http://www.sca.com/en/career/vacancies?ignewms=jj&igid=28255&newlang=10

Sammanfattning

Liknande jobb


IT-Supporttekniker

IT-Supporttekniker

5 november 2024

Servicedesktekniker

Servicedesktekniker

5 november 2024