OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I över 100 år har Mimer varit med och byggt Västerås och dess stadsdelar till vad de är idag, och det tänkte vi fortsätta göra i 100 år till, minst. Hos oss präglas arbetet av våra värderingar Omtanke, Nytänkande och Engagemang, men samtidigt av struktur genom hög kvalitet i det vi gör. Medarbetarengagemanget är högt, faktiskt högst i Sverige enligt Great Place To Work, och vi värnar om våra kunder och om vår stad. Som medarbetare hos oss kommer du få dina förmågor utmanade och vi kommer hjälpa dig att växa i din roll. Just nu söker vi en It-supportansvarig till vårt IT-team som vill vara med och stötta Mimers medarbetare och leverantörer i IT-frågor och se till att vår verksamhet varje dag kan fokusera på att bidra till ett ännu bättre Västerås.
Ansvarsområden
Som ansvarig för first line support hjälper du Mimers medarbetare med applikationer, datorer, mobiltelefoner och gemensam konferensutrustning. Du ingår i ett team om 6 personer. Du har ett nära samarbete med dina kollegor på enheten, såväl som andra avdelningar samt konsulter och IT-leverantörer. Du är första filtret för ärenden som kommer in i vårt ärendehanteringssystem och löser där så mycket du kan, men har stöd av dina erfarna kollegor i att leverera den bästa upplevelsen för våra medarbetare. Du erbjuds stora möjligheter att vara med och utveckla och förbättra supportfunktionen tillsammans med övriga IT-enheten.
Arbetsuppgifter:
- Ansvar för vår first line IT- support där du självständigt supportar våra medarbetare
- Samordna inkomna ärenden i vår helpdesk, skapa och vidarebefordra ärenden till second line när det behövs
- Svara för att konferensutrustning fungerar och utföra löpande tillsyn av denna.
- Beställa klientutrustning och tillbehör utifrån våra utbytesintervaller
- Dokumentation
- Viss support till receptionen i Navets kontor
- Installera datorer, telefoner, tillbehör och annan IT-utrustning
- Vara delaktig i IT-enhetens verksamhetsplanering och rekommendera beslut som påverkar verksamheten både på lång och kort sikt
- Onboarding och offboarding av medarbetare vad gäller konton och utrustning
- Bidra till att automatisering av IT-processer
Profil
- Minst 1 års erfarenhet av 1:a linje support inom IT
- Erfarenhet av ärendehanteringssystem
- Gymnasial utbildning inom IT eller motsvarande, alternativt annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
- Goda kunskaper i svenska samt engelska
- B-körkort
- Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet från offentlig sektor och/eller fastighetsbranschen
Personliga egenskaper
- Serviceinriktad, lugn och pedagogisk
- Du söker självständigt kunskap och lösningar på problem
- Du är mån om att skapa och bibehålla goda relationer
- Stort intresse för IT och nyfiken på att lära dig mer
- Arbetar utifrån Omtanke, Nyfikenhet och Engagemang
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är 18:e juli, men urval kan komma att ske löpande.
Är du en självdriven problemlösare och kommunikativ person som brinner för service och med ett stort intresse för IT? I så fall, välkommen in med din ansökan!