Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Vi söker nu en duktig supportekniker till en IT-Helpdesk till våra kunder runt om.
Helpdesk ansvarar för användarstöd till kundens medarbetare. Som tekniker förväntas du arbeta tätt tillsammans med dina kollegor för att säkerställa en snabb och professionell användarupplevelse via deras supportkanaler. . Rollen är en konsultroll.
Dina arbetsuppgifter
De primära arbetsuppgifterna är:
– Hantera inkommande ärenden via portal, e-post, telefon och på plats.
– Följa SLA:er enligt deras Incidentprocess.
– Ge support via fjärrverktyg för deras Klientdatortjänst.
– Ge användarsupport på plats vid behov.
– Upprätta dokumentation för interna processer.
– Hantera installationer och beställningar av datorer och konferensutrustning.
– Aktivt delta i gruppens utvecklings- och förbättringsarbete.
– Fånga upp samt vidareförmedla verksamhetsbehov till övriga grupperingar inom IT-avdelningen.
De värdesätter intern kompetensutveckling och det finns goda möjligheter att växa i rollen.
Din profil
Som person är du en serviceminded, kommunikativ och lösningsorienterad lagspelare som trivs i en miljö med högt tempo. Du arbetar proaktivt med en god förmåga att strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter.
Skallkrav
Erfarenhet av Office365, citrix, Azure, AD och migrering,
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.
Personliga egenskaper
Självgående
Lösningsorienterad
Serviceminded
Kommunikativ