OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
DSV – Global transport and logistics
DSV is one of the very best performing companies in the transport and logistics industry. 60,000 employees in more than 90 countries work passionately to deliver great customer experiences and high-quality services – as part of the operation or in a variety of supporting roles. If you have drive and talent and enjoy responsibility, we’ll give you the support you need to explore your potential and forward your career.
Read more at www.dsv.com
Välkommen till vår IT-organisation
Du kommer att ingå i ett team bestående av 6 IT-supportrar och IT-specialister varav 4 sitter på vårt huvudkontor i Landskrona. Du utgår från vårt huvudkontor i Landskrona men arbetet är regionsövergripande och omfattar 3 länder i Norden vilket innebär ett par resdagar per månad. Internt samarbetar du särskilt med dina kollegor i Sverige, som huvudsakligen driver daglig IT-infrastruktur.
Ge support inom både IT och infrastruktur
Ditt arbete handlar om dagliga supportuppgifter främst från vårt ärendehanteringssystem. Det kommer att behövas mycket support på plats av hårdvara som datorer, Wyse, skrivare, nätverk och mötesrumsutrustning. Du förväntas ha en förståelse för fall som rör AD, Citrix, Microsoft Office, Windows, Print, fildelning, DNS, telefoni och nätverk. Då och då kommer det, förutom de dagliga supportuppgifterna, att finnas projekt och rutinunderhållsuppgifter, som du också deltar i.
I det ögonblick en kollega slår på sin dator har du sett till att allt fungerar som det ska. Därför spelar du en viktig roll för att säkerställa att verksamheten fungerar optimalt när det gäller IT.
Allround IT-kunskap
Vi letar efter dig som är utåtriktad, serviceinriktad och har god kommunikationsförmåga. Samtidigt är du diplomatisk när du kommer med lösningar på uppgifter för verksamheten eftersom du också måste upprätthålla standarder och IT-säkerheten. Du har ett öga för detaljer och är ihärdig i din uppgiftslösning. Ditt kontaktnät kommer att sträcka sig mycket från användare i den svenska verksamheten, till andra IT-kollegor i vår globala organisation samt till leverantörer och kunder. Högskoleutbildning inom IT samt erfarenhet av handscanners är önskvärt men inget krav. Vi föreställer oss dessutom att du:
• Har en allround IT-kunskap, god kunskap inom hårdvara och minst 3 års erfarenhet av IT-support
• Kan kommunicera flytande på svenska och engelska i tal och skrift
Vill du vara vår IT-supporter?
Om du har några frågor om anställningen är du välkommen att kontakta chef Espen Gundersen på +47 99 52 11 73. Vi behandlar ansökningar fortlöpande, så skicka din ansökan via länken så snart som möjligt.