IT-supporter

Arbetsbeskrivning

Vad gör Øresundsregionens Bästa IT-support och varför har vi behov av förstärkning?
Øresundsbron är på en spännande digitaliseringsresa som också ska bidra till att öka integrationen mellan länderna, skapa en enastående kundupplevelse och få en effektivare och smartare verksamhet. Just nu byggs en helt ny cloudbaserad backend och raodmap för 2023 som bland annat innehåller en helt ny webb och app. Detta är bara starten på resan!
Då en av våra medarbetare har valt att gå vidare i sitt yrkesliv, söker vi en ny förmåga till vårt supportteam.
Arbetsplatsen är huvudsakligen vid vår betalningsanläggning på Kalkbrottsgatan 141 i Limhamn, men även arbete på vårt nya danska kontor i Ørestad (100 meter från Fields) är aktuellt.
Arbetsuppgifter
· 1 - Lvl Support - lösa våra användares frågor, beställningar och incidenter.
· 2 - Lvl Support - lägga till/ändra och ta bort system och tjänster i vår IT-miljö (inkl. telefoni), test och felrättning i t.ex. AD/AAD.
· Förvalta applikationer för fjärrskrivbord.
· Installera, underhålla (patcha) och ta bort användarmjukvara på klienter och servers.
· Delegering (SPOC) av servicedesk-ärenden till interna och externa enheter och partners som vi själva inte kan lösa.
· Drift, underhåll och konfiguration av printers.
· Drift, underhåll och konfiguration av AV-utrustning i konferens- och mötesrum.
· Inköp av hård- och mjukvaror inom IT-området.
· Upprättande, ändra samt borttagning av användarkonton med tillhörande behörigheter i vårt AD/AAD och systemflora.
· Bistå med allmän IT-kompetens till övriga enheters projekt och verksamheter.
Kvalifikationer
Vi söker en erfaren (+5 år) IT-supporter med god förmåga att kommunicera. På Øresundsbron har vi användare i både Danmark och Sverige och det är viktigt att du förstår danska och svenska i tal och skrift.
Du är van att hantera IT-relaterade problem som kan uppstå i en organisation, typ printerproblem, rättighetsärende, programhantering, felsökning med mera.
Vi erbjuder
En spännande och allsidig befattning på en visionär och dynamisk dansk-svensk arbetsplats som utgör navet i en pulserande region, där du är med att påverka utvecklingen. På Øresundsbron har vi en informell, humanistisk företagskultur med stort fokus på medarbetartrivsel och det goda medarbetarskapet. Lön efter kvalifikationer och goda anställningsvillkor.
Ansökan
Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta IT-chef Christopher af Ekenstam, cae@oresundsbron.com.
Sista ansökningsdag är den 23 april 2023.

Øresundsbro Konsortiet är ett svenskt-danskt företag som ägs till lika delar av den svenska och danska staten. Øresundsbro Konsortiet äger och driver Øresundsbron mellan Danmark och Sverige. Vår vision är en sammanhållen mångsidig region där alla människor rör sig enkelt, säkert, snabbt och klimatvänligt över Öresund. Vi är 120 medarbetare som driver och utvecklar en fast och säker förbindelse för väg- och tågtrafik över Öresund och skapar förutsättningar för ett socialt, kulturellt, ekonomiskt och miljömässigt värde för våra kunder, ägare och vår omvärld. Våra medarbetare bidrar till vår framgång. Vår organisation är präglad av proaktivitet och flexibilitet. Vi är stolta och hjälpsamma brobyggare och ett välfungerande samarbete är en förutsättning för att vi ska nå våra mål.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Öresundsbro Konsortiet Limhamn
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 april 2023
  • Ansök senast: 23 april 2023

Postadress

Kalkbrottsgatan
Limhamn, 21611

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024

IT-avdelningen söker en ny medarbetare

20 december 2024