OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om rollen
Har du ett intresse för IT frågor och tycker om att hjälpa dina kollegor med första linjens teknik? Har du arbetat i en liknande roll förut så kan denna tjänst vara något för dig! Nu letar vi på Exela efter dig som brinner för IT och har ett intresse för att fortsätta utvecklas i din roll. Vi erbjuder dig en spännande tjänst där du kommer att arbeta med Exelas nordiska avdelning. Din vardag kommer vara varierande och dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av att hjälpa användare med deras IT problem, installera datorer m.m. Rollen ingår i ett team av 5 personer och medkommer en möjlighet att stödja upp vid lokala IT-projekt och implementeringar.
Om dig
Vi ser att du har arbetat som första linjens supporttekniker tidigare i ett medelstort bolag samt meriterande om du har förståelse för komplexiteten med att arbeta i större organisationer. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av Active Directory, Outlook och Windows 10. Du är hjälpsam, social, självgående och har förmåga att ta egna initiativ. Du trivs att arbeta i grupp såväl som självständigt. Du kan på ett pedagogiskt sätt förklara IT för användare med olika bakgrundskunskaper. Du är en person som stimuleras av problemlösning och har en nyfiken inställning till att vilja vidareutveckla dina kunskaper både inom och utanför IT. Du har en positiv grundsyn och ser en utmaning i varje problem. Arbetet innebär en del internationella kontakter så det är viktigt att du känner dig bekväm med att arbeta med engelska som språk och arbeta i en internationell miljö.
Vad kan vi erbjuda?
Rollen innebär ett stort eget ansvar och möjlighet att påverka verksamheten och din egen karriärutveckling. Då vi är ett stort och expansivt företag kan du utvecklas både inom den egna arbetsgruppen såväl som inom andra delar av verksamheten. Vi erbjuder pension, utbildning och andra förmåner såsom föräldralön, friskvårdsbidrag och lunchkort.
Tjänsten är tillsvidare med placering på vårt kontor i Västberga, Stockholm. Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Din ansökan skickar du till oss senast den 1 oktober 2022 till andrea.marklund@exelaonline.com. Urval sker löpande och tillsättning av tjänsten kan ske innan ansökningstiden har gått ut.
Om oss
Exela Technologies is a global Transaction Processing Services (TPS) and Enterprise Information Management (EIM) leader. We provide services and solutions for high-volume, mission-critical organizations seeking to drive efficiency with their business processes. These solutions include scanning, data capture, digital mailroom, archive & retrieval, workflow management and business process outsourcing (BPO). Exela Northern Europe has a staff of around 600 across Sweden, Norway, Poland and Estonia, spread over our Sales department, Business Solutions Group, Customer Services and Business Process Outsourcing. The company is part of the recently Nasdaq listed Exela Technologies, with some 23 000 employees and a presence in +50 countries globally and head office in Dallas, USA.