IT-supportkoordinator

IT-supportkoordinator

Arbetsbeskrivning

Vi söker en driven, vetgirig och flexibel IT-supportkoordinator för långsiktigt konsultuppdrag hos vår kund i söder närförort

Kunden:

Kunden är en nordisk aktör som är ledande inom sin bransch. De är ca 12.000 medarbetare fördelade i Sverige, Norge, Danmark och Finland med huvudkontor i Stockholm. Kunden har under det senaste året genomgått stora förändring -och förbättringsprojekt i dess IT-miljö och de behöver nu stärka upp deras supportorganisation med en IT-supportkoordinator.

Rollen:

Du kommer att ingå i supportorganisationen som är fördelad mellan tekniker samt service desk vilka har ett nära samarbete. Som IT-supportkoordinator stöttar du service desken och är navet mellan 1:st och 2:nd line support. Du kommer att arbeta med klassisk IT-support i windowsmiljö med allt från administration i Active Directory till, ärendendehantering, felsökning och koordinering. Merparten av supportmedarbetarna sitter på huvudkontoret i Stockholm men det finns även supporttekniker i övriga nordiska länder. Tillsammans supporterar avdelningen ca 12.000 användare och man supporterar användarna via telefon, mail, ärendehanteringssystem samt on-site. Supportavdelningen är en intern servicefunktion varför rollen ställer höga krav på service och kundbemötande. Vidare behöver du kunna behärska svenska och engelska obehindrat i tal och skrift

Vem är du?

Vi söker dig som är nyfiken, vetgirig, pedagogisk och ordningsam och som tycker om att ge professionell service. Du är social lättlärd och kan snabbt sätta dig in i nya system och nya tekniker. Vidare behöver du kunna anpassa dig efter olika kunders behov för att lösa deras problem. Som person är du glad och social och har lätt för att samarbeta med andra. Vi ser gärna att du trivs med ett högt tempo och att du kan hantera flera ärenden och processer samtidigt. I denna tjänst lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.

Dina erfarenheter

Du har ett par års erfarenhet av IT-support och är redo för nästa steg.

Du har:

- Goda kunskaper av applikationer som ingår i MS Office 2010/13/16

- Grundläggande kunskaper inom Nätverk, TCP/IP

- Goda kunskaper av att supportera datorer med Windows 7, 8, 10

- Goda kunskaper av administration i Active Directory, Exchange och Skype alternativt tjänster i Office365

- Grundläggande kunskaper av Windows server

- Kännedom om ITIL

- Goda kunskaper att supportera PC & MAC

- Goda kunskaper av hårdvara och kringutrustning

- Erfarenhet av ärendehanteringssystem

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryteringskonsult Niclas Nodby niclas.nodby@itbemanning.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Niclas Nodby

Sammanfattning

  • Arbetsplats: IT-bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 februari 2022
  • Ansök senast: 15 augusti 2022

Besöksadress

Jakobsbergsgatan 7, Stockholm
None

Postadress

Jakobsbergsgatan 7
Stockholm, 11144

Liknande jobb


30 december 2024

IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024