OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi har gett oss ut på en ny spännande resa där vårt mål är att vara den attraktivaste partnern inom mobilitet. Vi vill bidra till en sund och hållbar samhällsutveckling genom att erbjuda mobilitetstjänster som gör städer smartare och vardagslivet enklare.
Om rollen
Som IT supportkoordinator är man IT-avdelningens kontaktyta mot våra IT-leverantörer som stödjer IT-leveranserna. Det huvudsakliga arbetet består i att säkerställa en effektiv och fungerande leverans av supporttjänster från våra leverantörer, samt säkerställa att det interna flödet av supportförfrågningar fungerar på ett för verksamheten tillfredsställande sätt.
Som IT Supportkoordinator på Aimo Park IT ska man löpande säkerställa att den för Aimo Park avsedda Servicedeskleveransen fungerar som planerat. Det ställer krav på att snabbt kunna prioritera ärenden, följa upp samt att kunna ha en god överblick och förståelse för verksamhetens behov.
I rollen ingår att kravställa och löpande följa upp att Servicedeskleveransen uppfyller Aimo Parks behov avseende till exempel uppsatta KPI:er och SLA:er. Man förväntas jobba med ständiga förbättringar och utveckla processer och rutiner inom rollen och ansvarsområdet
Om teamet
Tjänsten är på vårt huvudkontor i Stockholm och du kommer att vara del av IT-avdelningen.
Vi arbetar tillsammans mot gemensamma mål och strävar alltid efter att vår arbetsplats präglas av personligt engagemang och gemenskap. Vi delar med oss av både kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt att ha roligt tillsammans och vi alla hjälps åt för att skapa en sådan bra arbetsplats som möjligt.
Om dig
Vi söker dig som är har eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande kunskap förvärvad på annat vis. Vidare ser vi att du har minst fem års erfarenhet av tidigare arbete i en IT Servicedesk. Ett par års erfarenhet som teamledare eller motsvarande koordinerande funktion inom IT-support samt erfarenhet från administration inom olika ärendehanteringssystem.
Andra krav för tjänsten:
- Kunskap och förståelse för utveckling av rutiner och processer som ex ITIL
- Professionell kunskap om ärendehantering inom Servicedesk
- Tekniska kunskaper inom Windowsmiljö och Office 365
- Van kravställare
- Kunskap om on/offboardingprocesser
- Goda kunskaper i engelska samt utmärkta kunskaper inom det land man verkar
Som person har du lätt för att kommunicera och samarbeta med personer på olika nivåer både internt samt externt. Vidare är du vetgirig och mottaglig för ny information. Du ska klara av att strukturera och sammanställa information samt presentera för andra på ett begripligt sätt.
Om oss
Vi ägs av det japanska företaget Sumitomo Corporation. Med fokus på innovation och människans behov jobbar Sumitomo kontinuerligt med att ta fram nya mobilitetslösningar och innovationer som underlättar människors vardag.
Denna roll är placerad på vårt huvudkontor och man behöver kunna vara på plats när verksamheten kräver det. Läs mer om vår policy kring att arbeta på distans under Vanliga funderingar (https://career.aimopark.se/pages/vanliga-funderingar)
Aimo står nu inför en spännande förändringsresa där vi strävar efter att bli det mest innovativa företaget i branschen. Hos oss kommer du att få vara med och skapa något nytt!