OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett stort IT-intresse och tidigare erfarenhet av support? Är du serviceminded och gillar att hjälpa andra med kreativa lösningar på komplexa problem? Då kan detta vara något för dig! Vi söker en ny teknisk stjärna till ett varierande och långsiktigt uppdrag.
OM TJÄNSTEN
I den här rollen arbetar du i ett team som består av fyra personer varav tre tekniker och en teamledare. Du kommer också ha mycket samarbete med hela kundteamet, alltifrån Service Desk, 2:nd och 3:rd line support, Change Manager, Service Managers etc. Rollen är bred och med en bra variation av både enklare och mer avancerade tekniska utmaningar att lösa.
ARBETSUPPGIFTER
Jobba i Service Center vilket innebär en fysisk Service Desk som finns hos kund. Just nu är det tidsbokade tider som gäller men när kund är tillbaka på arbetsplatsen är det öppen dörr under fastställda tider. Det kan ibland bli intensivt och därför är det viktigt att kunna prioritera mellan de olika ärendena samt kommunicera på ett bra sätt till användarna.
Dina primära arbetsuppgifter kommer att vara:
* Åka ut till användarna för att lösa problem på plats
* Hantera beställningar, ominstallation, försäkrings- och garantiärenden
* Inventera konferensrumsutrustning
* Bidra till en god och öppen stämning i gruppen och lyfta saker som kan förbättras eller förenklas
VI SÖKER DIG SOM
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta med IT-support onsite. Vår kunds önskemål är att du har ett par års erfarenhet från en liknande tjänst.
* Har körkort, tillgång till egen bil behövs ej
* Kan följa instruktion och dokumentationskrav
* Erfarenhet av att tidigare ha arbetat i ett ärendehanteringssystem
* Mycket goda kunskaper i svenska då all kommunikation mot kund sker på svenska
ITIL certifiering är ett plus men inget krav. Dock är det bra om du har arbetat enligt ITIL standard inom processerna incident och request.
Mer specifikt tror vi att du har kunskap i följande:
* MAC
* Ipad
* Mobiltelefoner, både Android och Apple
* Konferensrumsutrustning
* Grundläggande nätverkskompetens
* O365
* Active Directory och dokumentationskrav
Personliga egenskaper:
* Serviceminded och professionell i det personliga mötet
* Lyhörd och kan anpassa din kommunikation till både kollegor och användare
* Har förmågan att prioritera samt vara flexibel och omprioritera när det kommer nya uppgifter med kort varsel
Övrig information
* Start: 1a november som senast men det finns möjlighet att börja tidigare också
* Omfattning: Heltid
* Placering: Vellinge
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande uppdraget hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan uppdraget är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231