OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skellefteå växer som aldrig förr och våra ambitioner är höga. Nya tekniska trender tillsammans med den kraftiga tillväxten av digitala tjänster och marknadskoncentrering av molnplattformar ställer nya krav. Vi strävar efter att ligga i framkant med en modern IT-miljö och utforskar nyfiket nya miljöer.
På avdelningen IT och verksamhetsutveckling skapar vi värde för invånare och kommunens verksamhet. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Skellefteå!
ARBETSUPPGIFTER
Som IT-supportspecialist arbetar du i en bred roll med service och support. I den pågående digitaliseringen med mer komplexa tjänster och system blir du en viktig kugge i leveransen till våra slutanvändare. Du är med och ansvarar för att teamet uppnår sina målsättningar i befintliga SLA:er och tillsammans skapar ni förutsättningar för IT-leverans av hög kvalitet.
Du och ditt team ansvarar för att säkerställa en optimal support till våra slutanvändare så att de istället kan fokusera på produktiviteten i sina egna verksamheter.
Som IT-supportspecialist jobbar du i linje 2 med följande områden:
• Konfigurera, installera, underhålla och supportera datorer, printers, mobila enheter, mötesrumsutrustning med mera.
• Diagnostisera och lösa ärenden som slutanvändare har med mjukvara och operativsystem via hjälpmedel som Remote Desktop, Mobile Device Management verktyg etc.
• Arbeta nära både verksamhet och kollegor för att samla in och analysera krav och även kunna omsätta dessa till konkreta och kostnadseffektiva lösningar
• Planera, följa upp och utveckla arbetet inom ditt område på både kort och lång sikt
• Arbeta effektivt med Knowledge Management, att dokumentera, överföra och dela kunskap med kollegor och vid behov stötta supporttekniker i teamet.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av IT-support och av PC operativsystem och dess kopplingar med nätverk och applikationer. Du har breda generella IT-kunskaper inom området Windows klient, utskrifter och inloggning samt goda kunskaper i Office 365 och kan lösa användarincidenter i Windows och vanliga verksamhetsapplikationer.
Du är duktig på att prioritera din tid utifrån SLA, responstid och backlogg och har förmågan att skriva tydlig och detaljerad dokumentation som riktar sig både till slutanvändare och andra IT-specialister.
Som person är du motiverad och driven. Du tar initiativ och arbetar självständigt, men fungerar också bra ihop med andra människor och kan anpassa ditt sätt efter vad situationen kräver. Du bidrar med kunskap och erfarenhet samtidigt som du lyssnar in andra. Du anpassar dig lätt till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar.
Självklart är du tillmötesgående och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och ge service. Du anstränger dig för att effektivt leverera lösningar och behåller ditt fokus och lugn även i pressade situationer.
B-körkort är ett krav för tjänsten.
ÖVRIGT
Förvaltningen Support och lokaler är kommunens interna servicecenter. Vi samordnar, utvecklar och förenklar. På så sätt bidrar vi till en effektiv kommunal verksamhet och skapar förutsättningar för bästa möjliga medborgarnytta. Vi är över 800 medarbetare - fördelade på sju avdelningar: IT och verksamhetsutveckling, Ekonomisupport, Personalsupport, Kommunikation, Måltid, Fastighet och Kommunhälsan - som erbjuder kunderna stöd och specialistkompetens inom en rad nyckelfunktioner.
Läs mer om Skellefteå här: http://portal.skelleftea.se/
Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.