IT-supportspecialist

IT-supportspecialist

Arbetsbeskrivning

Wihlborgs vision är att vara det bästa fastighetsbolaget i regionen. Och genom vårt engagemang och vår handlingskraft har vi kommit en bra bit på vägen. Nu fortsätter vi vår utvecklingsresa – med fokus på nöjda kunder, hållbara affärer och engagerade medarbetare.
Är du en fena på teknisk felsökning och trivs med att vara en central resurs i den dagliga IT-driften? Vill du ha en roll som kan erbjuda både bredd och variation samt trevliga kollegor?
Wihlborgs växer och nu behöver vi förstärka vårt duktiga IS/IT-gäng med ytterligare en självgående lagspelare. Du kommer att arbeta i en bred teknisk roll med arbetsuppgifter som skiftar varje dag både i komplexitet och omfattning och det är ditt ansvar att verksamheten och den dagliga driften fungerar på allra bästa sätt. I din roll kommer du att både avhjälpa problem och arbeta proaktivt med nya lösningar, förbättringsförslag samt vara involverad i projekt som syftar till att ta Wihlborgs framåt.
Dina ansvarsområden
· Support och lösning av ärenden som kommer in via vårt ärendesystem ​
· Introducera samt säkerställa arbetsplats för nya medarbetare
· Löpande licenshantering samt installation och konfiguration av klienter, mobiltelefoner och kringutrustning på arbetsplatserna
· Active Directory (AD) och användaradministration​
· Dokumentation och framtagning av tekniska dokument. Ansvarig att löpande underhålla och uppdatera dokumentationen i CMDB.​
· Ge återkoppling till vår systemadministratör om daglig drift, förbättringsförslag, projektstatus, användarönskemål etc. ​
Vem är du?
Vi ser framför oss att vår nya kollega har erfarenhet av ovan arbetsuppgifter och då gärna från en intern IS/IT-avdelning. För att trivas i vårt team är du prestigelös, flexibel och utåtriktad. Du har dokumenterad erfarenhet av hantering och administration av​ Active Directory, Microsoft 365​, Azure AD, MFA​ och Exchange on-prem/Exchange Online.​ Vidare vill vi att du har kunskap om användning av Teams samt andra applikationer inom Office365​ och då du kommer att vara involverad i många delar av såväl intern IT som i fastighets-IT är kunskaper om nätverk en fördel​. Erfarenhet av att ta fram dokumentation, utbildningsmaterial m.m. är en fördel då introduktioner och diverse genomgångar tillsammans med dina kollegor sker löpande. Utöver detta är du kommunikativ och har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift.
Din arbetsplats är på vårt huvudkontor i Dockan i Malmö och i rollen ingår även resor till våra kontor i Lund, Helsingborg och Köpenhamn. Du rapporterar till IS/IT-chef.
Kom och utvecklas med oss
Det är i vårt dagliga arbete som vi lägger grunden till goda kundrelationer. På Wihlborgs förvaltar vi våra fastigheter med egen personal. Det gör att vi kan ha en nära, kontinuerlig dialog med våra hyresgäster för att på bästa sätt tillgodose deras behov. Förutom den dagliga kontakten gör vi vartannat år en kundundersökning, Nöjd kund-index. Syftet med denna är att identifiera både framgångsfaktorer och utvecklingsområden. Med den som grund arbetar vi vidare för att utveckla vår verksamhet och vårt erbjudande.
Vår kultur präglas av en familjär stämning och korta beslutsvägar och vi uppmuntrar att du lyfter fram idéer och provar att sätta dessa i verket. Sedan 2016 är vi certifierade som en utmärkt arbetsplats enligt Great Place to Work.
Har du tips eller frågor kontakta HR-specialist Jessica Barkman på 040-6905724 eller jessica.barkman@wihlborgs.se.
Ansökan
Urval och intervjuer sker fortlöpande så skicka in din ansökan redan idag, dock senast den 20 juni 2021.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wihlborgs Fastigheter AB HELSINGBORG
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 maj 2021
  • Ansök senast: 20 juni 2021

Postadress

Terminalgatan 1
HELSINGBORG, 25278

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024