IT-supportspecialist / IT-Support / Supporttekniker

IT-supportspecialist / IT-Support / Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är en förutsättningslös ansökan där du anmäler ditt intresse för tillgängliga jobb inom IT-support. Vi kan inte garantera att du får ett jobb, men om dina kompetenser och erfarenheter matchar något av de uppdrag vi har inom IT-support så har du stora möjligheter att få ett nytt jobb på mycket kort tid.

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos FÖRETAGET.

Om företaget:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Arbetsuppgifter:

I din roll som supporttekniker arbetar du som problemlösare av IT-frågor, alltid med största fokus på användaren. Genom felsökning och felavhjälpning supporterar främst via telefon, mejl och fjärrstyrning. De användarfrågor som kommer in rör installation av mjukvara och konfigurering, lösenord och dagligt arbete med applikationer.

Vanligt förekommande arbetsområden:
• Windows 7/10
• Office365
• Mailklienter
• Active Directory
• Nätverk

Du erbjudas en introduktion för att skapa en förståelse för företagets arbetssätt och system.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasieutbildning inom IT
• Tidigare arbetserfarenhet inom servicedesk, helpdesk eller liknande roller
• Goda kunskaper inom Office365, AD och ärendehanteringssystem såsom ServiceNow
• Svenska och engelska flytande i tal/skrift
• Eftergymnasial utbildning inom IT, nätverk, system, drift, support (meriterande)

För att trivas i rollen har du ett genuint intresse för IT och är serviceinriktad. Då arbetsuppgifterna är varierande är det viktigt att du är flexibel i din roll. Du är nyfiken på att lära dig mer och kan hitta lösningar på problem. Du är en person som drivs av att jobba i team och att lösa tekniska problem.

Övrig information:

Start: Enligt behov
Plats: Malmö med omnejd
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Supporttekniker, Helpdesk, Servicedesk, IT-support, IT, Data, Support, Supportspecialist, Windows, Office365, AD, Active Directory, Nätverk, Drift, System, IT-drift, Malmö, Landskrona, Skåne, ServiceNow

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 december 2020
  • Ansök senast: 13 december 2020

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024