IT-supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som har suttit något halvår eller mer i help- eller servicedesk och vill fortsätta utvecklas inom IT. Vill du jobba i en organisation som värnar om sina medarbetare och erbjuder goda utvecklingsmöjligheter? Då kan den här rollen som IT-supporttekniker vara precis rätt karriärsteg för dig!

Din vardag

I denna roll som IT-supporttekniker kommer du att ta emot och registrera ärenden som inkommer via telefon och mail. Du kommer även arbeta med remote-verktyg för felsökning och problemlösning. Ärendena varierar en hel del i komplexitet och handlar om både hård- och mjukvara, därför blir din vardag allt annat än monoton och tråkig! Att du kommer arbeta i ett team med ett riktigt härligt gäng bidrar också till den trivsamma atmosfären!😊 Du kommer bland annat att arbeta i Active Directory samt genomföra felsökning och problemlösning i Microsoftmiljö.

En vanlig dag i rollen som IT-supporttekniker innebär följande:

Hantera och lösa inkommande ärenden via telefon, mail och fjärrstyrningFelsöka datorer, mobiltelefoner, skrivare och annan teknisk kringutrustningHantera nätverk (switchar, routrar, brandväggar) och administrera molnlösningar som Microsoft 365Ta hand om driftstörningarAnsvara för patchning, mjukvarudistribution och kontohantering i Active DirectoryInstallera nya program och applikationer

Anställningen är en tillsvidareanställning hos Wise IT där du som konsult kommer arbeta på ett löpande uppdrag hos en av våra kunder i Stockholm.

Vem är du?

Arbetet ställer krav på såväl hög serviceförmåga som tekniskt kunnande, därför ser vi gärna att du har minst en grundläggande nivå av teknisk kunskap och praktisk erfarenhet av arbete inom help- eller servicedesk sedan tidigare. Har du även gymnasial IT-utbildning och/eller YH-utbildning inom IT-området är det meriterande. Skulle du dessutom råka vara en stjärna på kundbemötande genom din pedagogiska och kommunikativa förmåga, och kanske även gilla arbete i ett någorlunda högt tempo så vore det kanon!💣👌🏻

Ansökan

Har du frågor eller funderingar får du gärna höra av dig till Emma Schillerström (emma.schillerstrom@wiseit.se). Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail då vi värnar om din personliga integritet. Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter enligt GDPR i Wise Group-koncernens policy för behandling av personuppgifter.

Välkommen med din ansökan!

Känns rollen inte 100% rätt? Sök ändå via vår spontanansökan!


Passar vi dig?

Wise IT arbetar med kompetensförsörjning inom IT. Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb, genom rekrytering och konsulter. På Wise IT är vi ett härligt gäng superhjältar som tillsammans hjälper människor och företag att nå sina drömmar. Vi tror på människan i en framtida teknikutveckling och brinner för att bygga relationer, inkludera fler i IT-branschen och naturligtvis matcha rätt kompetens till rätt uppdrag. Hos oss är människan i fokus och vi tror att alla sitter på superkrafter som i rätt situation kan göra stordåd. Vi vill vara en självklar go-to career partner oavsett om kandidaten söker jobb i dagsläget eller inte. Vill du vara med på vår resa?

Läs mer om oss, vår kultur och våra värderingar på vår karriärsida.

Kontaktpersoner på detta företaget

Alexander Tonelli
0702186226
Lilian Westin
073 521 65 16
Alexander Tonelli
0702-186226
Catharina Skoog

Julian Firpo
073-5216527
Lilian Westin

Cindy Kristensson
040-6601116
Josefin Roxvall
0735216577
Mathias Gyllander
0735216588
Jonas Larsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT AB
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 oktober 2020
  • Ansök senast: 20 november 2020

Besöksadress

Kungsgatan 20, Göteborg
None

Postadress

Box 22109
Stockholm, 10422

Liknande jobb


Internal IT

Internal IT

29 november 2024

IT-Servicedesk/support tekniker

IT-Servicedesk/support tekniker

29 november 2024

29 november 2024