OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss handlar varje arbetsdag om att kommunen ska fungera och utvecklas så bra som möjligt för alla som bor och verkar lokalt. Det är inte alltid enkelt, men det är värt det.
IT och verksamhetsutvecklingsavdelningen är en del av Support och lokaler, kommunens interna servicecenter. Här jobbar vi alla för att ge bästa möjliga stöd till övriga kommunala verksamheter. Vi jobbar för att samordna, utveckla och effektivisera för största möjliga kommunnytta.
Inom IT och verksamhetsutvecklingsavdelningen strävar vi efter att ligga i framkant med en modern IT-miljö och utforskar nyfiket nya miljöer. Vi arbetar också för att vara insatta i verksamhetens och medborgarnas behov, att upptäcka problem eller förbättringsområden och ta ansvar för att lösa dem.
Med ett strukturerat säkerhetsarbete, kvalitet i våra processer och projekt samt koll på fakta och ekonomi ser vi till att driva vårt arbete med fokus på prioritet och nytta.
Nu söker vi en IT-supporttekniker till vår verksamhet. Välkommen med din ansökan!
ARBETSUPPGIFTER
Som IT-supporttekniker arbetar du med service och support till våra användare, ofta ute på plats hos användaren. Du ansvarar för att våra användare får en optimal support enligt överenskomna SLA:s. Tillsammans med ditt team ansvarar du för att ni uppnår era målsättningar i befintliga SLA:er och tillsammans skapar ni förutsättningar för IT-leverans av hög kvalitet.
En stor del av arbetet består av att leverera och installera hårdvara (såsom datorer och projektorer) hos våra användare runt om i kommunen, så för att trivas i rollen så behöver du trivas i bilen.
Övriga övergripande ansvarsområden är:
• Support på plats ute i kommunens verksamheter
• Lagerhantering av IT-utrustning
• Hantera inkommande ärenden via ärendehantering
• Identifiera möjliga lösningar för problem
• Leverera en hög grad av kundservice för alla supportfrågor
• Guida, ge råd och användarstöd till slutanvändare
• Delta i IT-projekt, test och leverans av IT:s nya kundlösningar
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av IT-support i form av felsökning, installation av hård- och mjukvara samt montering av arbetsplats. Du har erfarenhet av PC operativsystem och klientinstallationer. Du har grundläggande kunskap om M365 och IT-kunskaper inom området Windows klient, utskrifter och inloggning. Det är meriterande om du har erfarenhet av lagerhantering och grundläggande kunskap om datornätverk. Du är duktig på att prioritera din tid utifrån SLA, responstid och backlogg och har förmågan att skriva tydlig och detaljerad dokumentation som riktar sig både till slutanvändare och andra IT-specialister.
Som person är du motiverad och driven. Du tar initiativ och arbetar självständigt, men fungerar också bra ihop med andra människor och kan anpassa ditt sätt efter vad situationen kräver. Du bidrar med kunskap och erfarenhet samtidigt som du lyssnar in andra. Du anpassar dig lätt till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar.
Självklart är du tillmötesgående och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och ge service. Du anstränger dig för att effektivt leverera lösningar och behåller ditt fokus och lugn även i pressade situationer.
B-körkort är ett krav för tjänsten.
För att arbeta inom Support och Tests verksamheter krävs att du lämnar ett utdrag från belastningsregistret. Du beställer själv utdraget hos https://polisen.se/. Det är giltigt ett år och måste därefter förnyas.
ÖVRIGT
Förvaltningen Support och lokaler har till uppdrag att samordna och utveckla effektivt stöd så att kommunens verksamheter kan fokusera på sina olika huvuduppdrag och ge effektivare service till kommunens invånare. Vi ansvarar för kommunens övergripande samordning och utveckling av tjänster inom områden som måltid, fastighet, personal, ekonomi, inköp, information, kundtjänst och IT.
Läs mer om Skellefteå här: http://portal.skelleftea.se/
Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.