IT-supporttekniker

IT-supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta med IT- och kundsupport hos en av Jönköpingsregionens största IT-arbetsgivare? Är det viktigt för dig att arbeta hos en arbetsgivare som prioriterar medarbetarnas välmående och utveckling och som värdesätter engagemang och kreativitet? Läs vidare!

Jordbruksverket är en av Jönköpingsregionens största IT-arbetsgivare. Vi strävar efter att ligga i framkant inom både arbetssätt och teknik. På vår utvecklings- och digitaliseringsavdelning är vi drygt 200 personer som arbetar tillsammans i många olika roller för att lösa verksamhetens och våra kunders behov av digitalisering genom moderna och effektiva IT-lösningar. Inom avdelningens väggar ryms allt från storskalig systemutveckling på flera olika plattformar till drift, förvaltning och support. Läs mer om vår IT-verksamhet på: jordbruksverket.se/utvecklingochdigitalisering

Vi arbetar aktivt för att våra medarbetare ska vara hållbara och trivas på jobbet! Vi investerar långsiktigt i våra medarbetare och vill att de utvecklas tillsammans med oss! Vi erbjuder en god arbetsmiljö med generösa förmåner med upp till 35 semesterdagar, friskvårdsbidrag samt friskvårdstid. I en stor del av våra anställningar erbjuder vi en flexibel arbetstid och möjlighet att jobba mobilt.

I en tid där samhället ställs inför svåra prövningar är vårt uppdrag som statlig myndighet viktigare än någonsin. På Jordbruksverket arbetar vi med många högaktuella och viktiga frågor, bland annat för att vi ska öka vår produktion av svensk mat och därmed också minska vårt beroende av omvärlden. Vi arbetar också för att matproduktionen i Sverige ska vara hållbar med en minskad antibiotikaresistens och ett gott djur- och växtskydd. Vårt arbete bidrar till att göra Sverige levande och konkurrenskraftigt.

ARBETSUPPGIFTER
Om du gillar att hjälpa andra, är teknikintresserad och vill vara en del av ett förstklassigt IT-supportteam, då tror vi denna tjänst kommer att passa dig!

Vi behöver nu förstärka vår servicedesk som idag består av 6 personer och söker dig som vill arbeta som IT-supporttekniker. I rollen arbetar du brett med att ge första linjens support till Jordbruksverkets medarbetare. Vi möter våra kunder både via telefon, digitalt och genom personliga besök i vår öppna servicedesk. Du arbetar med användarsupport och felsökning inom områden som PC, mobiltelefoni, MS Active Directory, MS Windows, MS Office, e-post/MS Exchange, MS System Center, skrivare, konferensutrustning mm.

I din roll kan det även bli aktuellt att hålla i minde utbildningsaktiviteter, då vi vill att våra kunder ska ha god kunskap och förmåga att nyttja sina IT arbetsplats på bästa sätt.

Tillsammans vill vi skapa en kreativ miljö där det är roligt att gå till jobbet! Hos oss finns utvecklingsmöjligheter för alla oavsett om du vill utvecklas på bredden eller på djupet.

KVALIFIKATIONER
Grundläggande för att både trivas och lyckas i rollen är att du gillar att ge förstklassig service och är lyhörd för dina kunders behov. Som person är du en problemlösare som tar egna initiativ och levererar med kvalité. Du är ansvarstagande för både ditt eget och gruppens arbete och är en genuin lagspelare. Vi vill ständigt utvecklas och bli bättre och därför är det viktigt att du också är utvecklingsinriktad, vågar utmana genom att tänka nytt för att ständigt förbättra verksamheten med kunden i fokus och med aktiv omvärldsbevakning.

Alla tycker inte att teknik är lika fascinerande som vi på Servicedesk! Därför förutsätter vi att du är en god kommunikatör som får det krångliga att låta begripligt och det tekniska att bli hanterbart för våra användare.

Du har troligtvis ett stort tekniskt intresse och vilja att lära dig nytt. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av IT-servicedeskarbete i första eller andra linjens support, gärna från en lite större organisation, eller på annat sätt skaffat dig erfarenhet och kompetens inom service och IT-support. Det är meriterande om du har högskoleutbildning inom IT eller motsvarande erfarenhet

Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Placeringsort är Jönköping.

6 månaders provanställning kan komma att tillämpas.

Vårt arbetsspråk är svenska och därför behöver du behärska svenska språket väl i tal och skrift.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Vi tillämpar normalt 6 månaders provanställning.

När du registrerar din ansökan kan du komma att få besvara ett antal frågor. Fyll i frågorna så utförligt du kan eftersom ansökningar med uteblivna eller ofullständiga svar inte beaktas i lika stor utsträckning som ansökningar med utförliga svar.

Vi använder e-rekrytering via offentliga jobb för att kvalitetssäkra och effektivisera rekryteringen. När du fyllt i dina uppgifter söker du enkelt andra jobb utan att fylla i uppgifterna igen.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare eller rekryteringsföretag.

Sammanfattning

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024