OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Norsjö kommun
Norsjöbygden är en plats som andas framåtanda, drivkraft och utveckling mitt i Västerbottens inland, med närhet till både kust och fjäll.
Här bor du familjevänligt, bra och billigt, har tillgång till en rik fritid och bra skolor. Föreningslivet bjuder på ett brett utbud av aktiviteter och här möter du mängder av engagerade eldsjälar. Att bo och verka i Norsjöbygden ger dig möjligheten att ha ett utvecklande arbete samtidigt som du har tid och resurser över till familj, vänner och intressen. Vi brukar skryta om att här har vi världens bästa vardag!
Kommunens arbete genomsyras av kommunens värdegrund där positivitet, professionalitet, engagemang och respektfullhet är ledorden.
Läs mer om hur det är att arbeta, leva och bo i Norsjöbygden via denna länk: https://www.
sebroschyr.se/norsjobygden
Om jobbet
I rollen som IT support tar du hand om kommunens användares ärenden som kommer in, som främst består av användarfrågor avseende systemet, problemlösning, installation av mjukvara och konfigurering. Du ansvarar för dina ärenden från start till slut samt för att dokumentera allt i kommunens eget ärendehanteringssystem. Du hanterar alla typer av IT-utrustning. (innebär mottag, utlämning, skrotning av hårdvara).
Utöver detta arbetar du med att analysera varför problem uppstår och att bidra med idéer för att vidareutveckla systemen eller lösningar för verksamheternas behov.
Då utbildningar och demonstrationer av systemen också är en viktig arbetsuppgift, ser vi gärna att du kan hjälpa till med detta.
Arbetsplatsen är organiserad inom IT-enheten som ligger inom den kommunala stabsorganisationen. Enheten leds av en IT-chef och på arbetsplatsen kommer du framför allt bistå de två personer som ansvarar för drift och underhåll i deras arbetsuppgifter. Ytterligare en person ingår i arbetslaget som arbetar med bredbandsfrågor.
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
- Utbildning inom IT på lägst gymnasienivå med inriktade tilläggskurser för att nå en tillräckligt teknisk kunskapsnivå för att klara uppdraget eller liknande eftergymnasiala utbildningar såsom systemvetenskap, Nätverkstekniker IT -supporttekniker.
- Utbildning eller kunskap förvärvad på annat sätt kring Microsoft 365 och Sharepoint-miljö.
- Flytande kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska.
- B-körkort är ett krav.
- Arbetslivserfarenhet inom IT support är meriterande
- Erfarenhet från offentliga organisationer är meriterande
För att passa in i rollen tror vi att du tycker om att prata med nya människor, är kreativ, noggrann och har god förmåga att samarbeta. Du hanterar pressade situationer på ett lugnt sätt och har en utpräglad känsla för kvalitet och service. Slutligen tror vi att du trivs i en föränderlig miljö och drivs av att hjälpa andra.
Baserat på dina kvalificerande kompetenser-, utbildningar och intressen kommer du att tilldelas arbets- och ansvarsområden. Dessa kan komma att variera över tid beroende på arbetsbelastning vid pågående projekt inom IT-enhetens ansvarsområden.
Tjänsten är säkerhetsklassad, svenskt medborgarskap krävs.
Övrigt
Anställningsform: Tillsvidareanställning, provanställning kan tillämpas.
Sista ansökningsdag: 2021-08-04, vi rekommenderar att du skickar din ansökande omgående då vi gör ett löpande urval.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.