OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
IT-center är Ludvika kommun och Smedjebackens kommuns gemensamma IT-organisation och arbetar med att effektivisera verksamheten för att frigöra medel till kärnverksamheterna i de övriga förvaltningarna. IT-center arbetar med en hög grad av samordning och standardisering för att säkerställa helhetssyn, effektivitet och kvalitet. En annan mycket viktig del av verksamheten är att utveckla och förvalta kommunernas gemensamma IT-processer och arbetssätt.
Teamet för Stöd & Support arbetar med service och support till våra slutanvändare i Ludvika och Smedjebackens kommuner, antingen via telefon, i våra Kundmottagningar i respektive kommun eller ute i hos slutanvändaren. Teamet eftersträvar en så hög grad av standardiserade tjänster som möjligt, detta för att skapa den högsta ekonomiska nyttan i alla delar av tjänsten.
Ansvarsområden:
• Stöd i hela tjänsteleveransen gällande produkter till våra slutanvändare
• 1:a linjens support gällande felsökning och lättare felavhjälpning via telefon eller fjärrstyrning
• Bemanning av vår kundmottagning
• Installation och leverans av datorer, mobiler och surfplattor
• Felavhjälpning av produkter (ej underliggande plattform)
• Utbyte och återtag av IT-utrustning
Exempel på aktiviteter som ingår i det dagliga arbetet:
• Kundtjänsttelefon 1:st line support.
• Arbete i Kundmottagning, kundnära arbete med främsta inriktning på utlämning och mottagning av datorer, första ’kom-igång-hjälp’ för mobiltelefoner och plattor. Lättare felsökning och felavhjälpning. Arbetet i Kundmottagning innebär alternerande tjänst på plats i Ludvika och Smedjebacken.
• Statusrapportering till kund och andra intressenter.
• Konfigurera, installera, underhålla och supportera datorer, mobila enheter, telefoner, mötesrumsutrustning med mera.
• Diagnostisera och lösa enklare ärenden som slutanvändare har med sin mjukvara och operativsystem.
• Installera datorer och annan hårdvara med standardarbetsplatser.
• Hantera beställningar av datorer, mobila enheter m.m. och andra kommunikationslösningar.
• Supportera slutanvändare genom hantering av incidenter och förfrågningar.
• Ta användning av relaterade processer (incident, problem och change) för att säkerställa effektivitet och kvalitet
• Arbeta aktivt med Knowledge Management och dokumentation, överför och delar din kunskap med dina kollegor
Vem är du?
Du har breda generella IT-kunskaper med inriktning mot slutanvändarsupport. Du ska ha goda kunskaper i Windows 10 och Microsoft Office produktsvit. Meriterande är om du har kunskaper i Office365. Du ska också kunna hålla en mycket hög servicenivå gentemot kunder och kunna bemöta dessa på ett professionellt sätt. Vi ser det också meriterande om du har tidigare erfarenhet av att jobba i en servicedesk eller motsvarande.
Körkort minst klass B är ett krav.
Du är självgående och engagerad, tar ansvar för dina uppgifter och kan prioritera din tid utifrån kundens bästa. Du samarbetar bra med andra människor och är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.
Anställningsvillkor
Visstidsanställning, 6 månader heltid, 100 %
Kontaktperson
Jonny Bringås 0240-863 22
Anna Källsved, 0240-866 21
Facklig kontakt
Per Svensson, Sveriges Ingenjörer
Magnus Danielsson, Vision
Carolus Magnus Gustavsson, Vision
Mia Adolfsson, Akavia
Nås via växel 0240-86000
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 17 sep 2021. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.
Vi undanber oss alla erbjudanden om kandidatförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.