OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi befinner oss i ett spännande utvecklingsskede och behöver bli fler supporttekniker. Vi söker dig som har erfarenhet från en helpdesk eller supportrelaterad roll och känner att du vill arbeta brett samt utvecklas inom IT
Vi är certifierade som ett riktigt Great Place To Work. Hos oss får du jobba med härliga kollegor och utvecklande arbetsuppgifter i en stimulerande arbetsmiljö på Sundsvalls finaste kontor.
Är du den vi söker? Tveka inte att söka tjänsten hos oss!
Bli vår nästa GDMare!
• Är du en lagspelare som gillar utmaningar, har en bra förmåga att förstå kunders behov och föreslå rätt lösningar?
• Har du ett starkt driv och vill utvecklas både i din roll och som människa på en arbetsplats som uppmuntrar till just det?
• Är du en kommunikativ och serviceinriktad person som sätter stort värde på goda relationer till både arbetskamrater och kunder?
Är svaret JA på dessa frågor? Perfekt, då är det kanske dig vi söker!
Om uppdraget:
Som supporttekniker hjälper du våra kunder i deras IT-vardag genom telefon, mejl och chatt. I vissa uppdrag kan även uppdrag ute på plats hos våra kunder förekomma. Du arbetar brett inom IT och användarstöd i diverse frågor. I arbetet ingår också hårdvarusupport för datorer, kringutrustning, skrivare och AV utrustning. I din vardag arbetar du till exempel mer specifikt mot ramverk och verktyg som Active Directory, Windows 10, Office 365, grundläggande nätverksteknologier och använder dig av olika ärendehanteringssystem.
Vi söker dig som:
• Har ett stort intresse för IT
• Tidigare har arbetat i ServiceDesk/First Line Support
• Är lösningsorienterad och alltid säkerställer att kunden blir nöjd
• Har god kommunikationsförmåga och trivs med att hjälpa människor med IT-relaterade frågor
• Har en pedagogisk förmåga
• Pratar och skriver obehindrat på svenska och goda kunskaper i engelska
Vi ser gärna att du har kunskap inom Active Directory, Windows, Microsoft 365, Azure och fjärrstyrningssystem samt erfarenheter av t ex SCCM och upKeeper, ärendehanteringssystem och grundläggande nätverksfelsökning. Om du har kunskaper inom ITIL ses det som ett plus.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och värdesätter initiativförmåga, ansvarstagande och prestigelöshet. Du har en stark vilja att utveckla och utvecklas. God samarbetsförmåga är självklart viktigt för att trivas tillsammans och att du bidrar till en god stämning i mötet med både kunder och kollegor.
Vi erbjuder dig:
• Möjlighet att göra skillnad i vår resa framåt
• En prestigelös kultur
• En varierad arbetsvardag med goda möjligheter att utvecklas
• Trevliga och kompetenta kollegor som sätter stort värde på goda relationer
• En stimulerande och modernt anpassad arbetsmiljö med ett fantastiskt fint kontor
• Ett bra förmånspaket
Om GDM:
Våra medarbetare är den viktigaste resursen för oss och vi är certifierade som en av Sveriges bästa arbetsplatser inom vår bransch. Vi är ca 130 medarbetare och har kontor i Sundsvall, Östersund, Umeå, Gävle och Stockholm.
Vi brinner för att hjälpa våra kunder med deras IT-vardag och hoppas att du vill vara med på vår resa framåt och bli en del av vårt företag. Vi siktar mot att bli bäst i Sverige inom vårt gebit: Funktionell IT, där vi är starka inom infrastruktur, drift och support. Läs mer om oss på www.gdm.se
Vill du vara med på vår resa framåt och göra skillnad? Ta chansen och sök till oss!
Din ansökan:
Hoppas vi lyckats fånga ditt intresse, vi ser fram emot din ansökan som vi önskar senast den 31 januari 2022. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag.
Om du har frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig chef:
Caroline Wiklund, teamchef support, caroline.wiklund@gdm.se, 070-2258880
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid 100 %
Anställningsform: Tillsvidare, provanställning kan komma att tillämpas
Placeringsort: Östersund, eller enligt överenskommelse