IT-support/tekniker

IT-support/tekniker

Arbetsbeskrivning

Om Tjänsten

I rollen som supporttekniker erbjuder du bl.a. remote support via fjärrstyrningsverktyg och därför söker vi dig med god servicekänsla och har lätt för att sätta dig in i kunders behov och lösa deras problem. Du har för vana att jobba proaktivt, men också förmågan att reaktivt erbjuda support.

I den dagliga driften kommer du att agera lokal IT-tekniker on-site hos vår kunds kunder och arbeta med allt ifrån IT-support, till utveckling av verksamhetens lokala nätverksmiljö och sköta kommunikationen mellan datorer som finns i samma byggnad.

Vid visningar i konferensutrymmen är du t.ex. tekniskt ansvarig för dator, projektor, videokamera och ljudanläggning, enligt kundens begäran. För kunden administrerar du också standardsystem så som mail och kalenderfunktioner.

Vem är du?

Vi tror att du har ett genuint teknikintresse i grunden och att du har ca 3 års erfarenhet inom IT-support via en 1st-/2nd- eller 3rd line Support. Du är strukturerad och noggrann i din roll och har en socialt lättsam kommunikativ förmåga där kunderna känner sig trygga i dina händer. Det är en fördel om du har B-körkort för att enkelt kunna ta dig till kunder vid behov.

Du behöver ha följande kunskaper för att känna dig trygg i rollen:

• Klienthantering (Windows 10/11 samt i vissa fall Mac)
• Client deployment Endpoint management, likt Intune/Autopilot/Kaseya/SCCM
• Active Directory
• Windows Server/Microsoft 365/Exchange
• Felsökning inom Windows, Linux, Mac (nivå 1/3)
• Powershell (nivå 1/3)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ett rekryteringsföretag
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 januari 2022
  • Ansök senast: 14 februari 2022

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024