OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi arbetar för rätten till sunda, säkra och utvecklade arbetsförhållanden. Vi driver på för att det på varje arbetsplats ska finnas ett aktivt arbetsmiljöarbete, där alla vill och kan bidra.
Arbetsmiljöverket rekryterar en IT-supporttekniker till enheten för infrastruktur
Dnr 2022/002411
Vill du arbeta med frågor som gör skillnad för hela arbetsmarknaden och som bidrar till en bättre arbetsmiljö, färre olyckor och tillbud för alla som arbetar i Sverige? Då kan detta vara något för dig!
Vi söker en IT-supporttekniker till Stockholm som, tillsammans med kunniga och engagerade medarbetare, bland annat ska stödja våra anställda med IT-relaterade supportfrågor. Din placering blir vid enheten för infrastruktur som ligger inom avdelningen för administration och analys.
Ditt nya arbete
På enheten för Infrastruktur arbetar 27 medarbetare varav du kommer att ingå i helpdeskteamet som idag består av fem personer. Du kommer att tillsammans med kollegor genomföra stöd, samordning, inköp och förebyggande arbete så att myndighetens ca 640 medarbetare får bästa möjliga service. Alla medarbetare använder bärbara Windows 10 datorer och iPhone/Samsungtelefoner. De flesta arbetar mycket via distansuppkoppling. Arbetsuppgifterna är omväxlande och din möjlighet till vidareutveckling är stor.
Du kommer förutom att arbeta ihop med helpdeskteamet även att ha ett nära samarbete med systemtekniker och IT-användarstöd som finns i våra fem regioner.
Vi söker dig som
har flerårig erfarenhet av IT-support, både på distans och på plats.
kan ge stöd i användning av mobiler (iOS och Android)
har bra förmåga att uttrycka sig på svenska i tal och skrift
har goda kunskaper i MS Office 2016 eller senare
har goda kunskaper i Windows 10
har erfarenhet av att ge support på Skype för företag eller liknande system.
har erfarenhet att arbeta i ärendehanteringssystem.
För att lyckas i uppdraget måste du ha en hög servicemedvetenhet för att ta till sig användarens problem och kunna hjälpa till på ett tydligt och pedagogiskt sätt.
Vi ser också att du är ansvarstagande, engagerad, noggrann och flexibel. Du är nyfiken, kommunikativ och har god samarbetsförmåga. En viktig egenskap är att kunna prioritera ärenden och situationer i rätt ordning. Ditt intresse för support och teknik driver dig i arbetet och du tycker om att dela med dig av de kunskaper du har. Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.
Det är meriterande om du
har teknisk kompetens att utföra installation och felsökning av datorer och kringutrustning
har erfarenhet av att jobba med ett MDM/EMM system
har erfarenhet av Active Directory
har erfarenhet av att utbilda användare
har erfarenhet av video- och konferensutrustning
Mer om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Du kommer att vara placerad i Solna Business Park, Svetsarvägen 12 i Solna. Vi har individuell lönesättning och tillämpar provanställning om 6 månader.
Läs gärna mer om Arbetsmiljöverket på vår webbplats av.se
Arbetsmiljöverket erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Att vi är olika bidrar till att verksamheten blir effektiv och för att kunna ta tillvara på varje medarbetares kompetens har vi ett inkluderande synsätt.
Som medarbetare tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och bidrar till helheten genom att visa engagemang och hänsyn i samarbetet med andra. Du agerar efter våra värdeord trovärdig, kommunikativ och offensiv samt att du har ett likabehandlingsperspektiv i din vardag. Tillsammans ska vi lyckas nå våra verksamhetsmål, bidra till en hälsosam arbetsmiljö och verka för en lärande arbetsplats.
Om du har frågor
Frågor om anställningen besvaras av IT-chef Anne Egelstam, 010-730 90 94 eller av ansvarig för helpdeskteamet Ulf Nilsson, 010-730 99 46.
Fackliga kontaktpersoner är Vassilios Ioannidis, SACO och Kristoffer Giertta, ST. Dessa nås genom Arbetsmiljöverkets växel 010-730 90 00.
Rekryteringen sköts av Arbetsmiljöverket och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Välkommen med din ansökan senast den 6 februari 2022.
Ansök genom att klicka på länken nedan.
Om avdelningen
Avdelningen för administration och analys ansvarar för fyra av Arbetsmiljöverkets totalt nio verksamhetsområden: styra verksamheten, ge verksamhetsstöd, bedriva analysarbete och att hantera transfereringar. Vi ansvarar för kontakter med Regeringskansliet på tjänstemannanivå, regional skyddsombudsverksamhet och utstationeringsregistret. Inom avdelningen finns även svarstjänst, bland annat för allmänna frågor, e-tjänster och växel.