IT-Supporttekniker 1:a linjen

IT-Supporttekniker 1:a linjen

Arbetsbeskrivning

KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi.


Det gemensamma verksamhetsstödets (GVS) uppgift är att stötta universitetets kärnverksamhet utbildning och forskning. Det gör vi genom att ge kvalificerat stöd i olika administrativa processer. Samtidigt är vi inom verksamhetsstödet policyskapande och samordnande. Vi ansvarar även för att utföra kvalitetskontroller, uppföljningar och utvärderingar som utvecklar verksamheten.



Om tjänsten
Centralt IT-stöd, som en av fyra organisatoriska grupper inom sektionen Användarstöd, har som primärt ansvarsområde att agera Single Point of Contact (SPOC) för de centrala IT-tjänsterna på KTH.

Man hanterar det centrala IT-stödet för alla KTH:s användare, både studenter och anställda. Inom gruppen finns både 1:a och 2:a linjens support för KTH:s tjänster och system. Vid behov eskaleras ärenden vidare till andra berörda instanser på KTH, både inom IT eller till andra servicefunktioner.

Gruppen bemannar också KTH Entré i samarbete med KTH:s andra servicefunktioner. Målsättningen med KTH Entré är att vara ett centralt servicenav för KTH:s anställda och studenter, likaså allmänheten som söker information om KTH.

Arbetsuppgifter
Vi söker en engagerad och social IT-supporttekniker till vår 1:a linje inom KTH IT-Support. Du kommer att utföra arbetsuppgifter som innefattar support via telefon, via ärendehanteringssystem samt att ta emot besökare i vår mottagningsdisk i KTH Entré.

Support sker genom att på ett pedagogiskt sätt guida användare mot en lösning via telefon eller e-post, samt genom fjärruppkoppling till deras datorer eller vid ett möte över disk i KTH Entré.

Man har även ansvar för att hålla dokumentation uppdaterad som stöd för felsökning eller administration i system.

Då KTH har mycket internationella studenter och forskare är det viktigt att man uttrycker sig väl på både svenska och engelska i både tal och skrift.

Vi erbjuder
- En anställning på ett ledande tekniskt universitet som skapar kunskap och kompetens för en hållbar framtid.
- Engagerade och ambitiösa kollegor samt en kreativ, internationell och dynamisk miljö.
- Möjlihet att jobba i en tekniskt mycket bred IT-miljö med en blandning av olika operativsystem och tekniska lösningar.

https://www.kth.se/om/work-at-kth/kth-your-future-workplace-1.49050

Kvalifikationer
Krav

- God vana att jobba i en Servicedesk och utföra självständigt arbete.
- Hög servicekänsla.
- God social och teknisk kompetens.
- Minst 2-årig dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
- God kunskap om PC och Mac.
- God kunskap om Outlook samt andra mailklienter.
- God organisationsförmåga och ambition att lära sig nytt.
- Flytande Svenska och Engelska i tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet.
- Vana av att läsa och skriva dokumentation.

Meriterande

- Erfarenhet av att arbeta i ett ärendehanteringssystem.
- Erfarenhet av att arbeta med telefonsupport.
- Erfarenhet från centralt administrerade datormiljöer.
- Erfarenhet av akademiska IT-miljöer.
- Erfarenhet av komplexa IT-miljöer.

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Fackliga representanter
Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898. 

Ansökan
Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (CentralEuropean Time/Central European Summer Time).

Om anställningen 
Anställningen gäller tillsvidare enligt avtal.
Anställningen inleds med sex månaders provanställning.

Övrigt
Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund

För information om behandling av personuppgifter i samband med rekrytering https://www.kth.se/om/work-at-kth/processing-of-personal-data-in-the-recruitment-process-1.823440.

Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Andrzej Gutowski, Gruppchef, gutan@kth.se
08-7908595
Lena Salomonson
08-7906535 , mail lenaas@kth.se
Petra Krödel
08-7909217
Marinna Wellèn
08-7906518
Lotta Janson
08 790 62 49
Maria Gustafson
magu2@kth.se
Linn Eriksson
08-7909314
Caroline Boivie-Ekstrand
087907229
Jenny Lundin Hammar
08-7906944
Elin Yeap
elin.yeap@academicwork.se / 070-1617950

Sammanfattning

Besöksadress

Brinellvägen 8
None

Postadress

Brinellvägen 8
Stockholm, 10044

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024