IT-supporttekniker 1:a linjen

IT-supporttekniker 1:a linjen

Arbetsbeskrivning

Digitaliseringsavdelningen

Vill du vara med och utveckla Jönköping? Vill du med din kunskap och erfarenhet vara med och bidra till att kommunen har en stabil och säker IT-miljö? Vill du bli en av oss?

Trivs du i en serviceinriktad roll och att hjälpa andra med IT-relaterade frågor? Då är detta tjänsten för dig. Vi söker kommunikativa, serviceinriktade problemlösare som trivs med högt tempo. Du arbetar strukturerat, är noggrann och ser möjligheter och lösningar där andra ofta ser problem. Ett gott samarbeta på alla nivåer är en självklarhet för dig. Teamets framgång är viktig, vi gör varandra bättre och utvecklas tillsammans.

Som supporttekniker i 1:a linjen är du en viktig kugge i vardagen att hjälpa kollegor hitta lösningar på IT- och telefonifrågor. Du arbetar med service och support av datorer, mobiltelefoner, surfplattor, telefoni, mjukvara, skrivare och nätverk. Via telefon, fjärrstyrning och e-post löser du IT- och telefonirelaterade ärenden. Vi arbetar utifrån ITIL-processer.

Vi söker
Du har;

• en för arbetsuppgifterna relevant utbildning inom IT på lägst gymnasienivå eller erfarenhet som bedöms likvärdig,
• erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem,
• goda kunskaper inom AD, Windows 10, M365 och Office-programmen,
• kunskaper inom PC, mobil- och surfplattor,
• grundläggande kunskaper inom nätverk, utskrift och lagring,
• god pedagogisk förmåga
• god förmåga att sätta dig in i andras situationer



Övriga krav

• Då stor del av arbetet innebär kommunikation med andra användare behöver du tala och skriva svenska obehindrat, kunskaper motsvarande grundläggande svenska/svenska som andraspråk är ett krav.


Meriterande är om du har;

• arbetat efter ITIL-ramverket,
• har kännedom kring molnmiljöer,
• erfarenhet av att ha arbetat inom kommunal verksamhet med liknande uppgifter,
• B-körkort


Om oss
Digitaliseringsavdelningen har ansvaret för Jönköpings kommuns IT-verksamhet, med mål att leverera en stabil och säker IT-miljö. I ett nära samarbete med våra förvaltningar och bolag medverkar vi till att Jönköpings kommuns verksamheter utvecklas. Avdelningen hanterar idag ca 15 000 IT arbetsplatser och 65 000 AD konton och lika många e-postkonton. IT-supporten hanterar 1:a linje, 2:a linje och på-plats-service i kommunens verksamheter. Vårt mål är att lösa 80% av inkomna ärenden i 1:a linjen.


För frågor
Kontakta gärna enhetschef Monica Larsson, tfn 036-10 6311

Fackliga representanter
Jan Samuelsson, Sveriges Ingenjörer tfn 036-10 5428
Patrik Andersson, Vision, tfn 036-10 5489
Mikael Lindgren, Vision, tfn 036- 10 5282

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten!

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jönköpings kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 november 2022
  • Ansök senast: 25 november 2022

Besöksadress

Västra Storgatan 16
None

Postadress

Västra Storgatan 16
Jönköping, 55189

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

IT-tekniker till Unikom med placering i Hörby

IT-tekniker till Unikom med placering i Hörby

22 november 2024