OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
IT-avdelningen
Vill du vara med och utveckla Jönköping? Vill du med din kunskap och erfarenhet vara med och bidra till att kommunen har en stabil och säker IT-miljö? Vill du bli en av oss?
Trivs du i en serviceinriktad roll, att hjälpa andra med IT-relaterade frågor? Då är detta tjänsten för dig. Vi söker en kommunikativ, serviceinriktad problemlösare, som trivs med högt tempo. Du arbetar strukturerat, är noggrann och ser möjligheter och lösningar där andra ofta ser problem. Ett gott samarbeta på alla nivåer är en självklarhet för dig.
Som supporttekniker i 1: a linjen är du en viktig kugge i vardagen, att hjälpa kollegor att hitta lösningar på IT- och telefoni frågor. Du arbetar med service och support av datorer, telefoni, mjukvara skrivare och nätverk. Via telefon, fjärrstyrning och e-post löser du IT- och telefonirelaterade ärenden. Ärenden som inte går att lösa i 1: a linjen läggs vidare till linje 2.
Vi söker
Du har:
- en för arbetsuppgifterna relevant utbildning inom IT på lägst gymnasienivå
- erfarenhet av att arbeta i servicedesk med support och felsökning av hård- och mjukvara
- erfarenhet av att arbete i ärendehanteringssystem
- goda kunskaper inom AD, Windows 10 och M365
- goda kunskaper inom Office-programmen
- kunskaper inom PC, mobil- och surfplattor
- grundläggande kunskaper inom nätverk, utskrift och lagring
Meriterande
- Arbetat efter ITIL-ramverket
- Kännedom kring molnmiljöer
- Goda kunskaper om och erfarenhet av kommunal verksamhet
Övrigt
Du talar och skriver svenska obehindrat.
Om oss
IT-avdelningen har ansvaret för Jönköpings kommuns IT-verksamhet, med mål att leverera en stabil och säker IT-miljö. I ett nära samarbete med våra förvaltningar och bolag medverkar vi till att Jönköpings kommuns verksamheter utvecklas. Avdelningen hanterar idag ca 15 000 IT arbetsplatser och 65 000 AD konton och lika många e-postkonton. IT-supporten hanterar 1:a linje, 2:a linje och på-plats-service i kommunens verksamheter. Vårt mål är att lösa 80% av inkomna ärenden i 1:a linjen.
Upplysningar
För frågor kontakta enhetschef Monica Larsson, tfn 036-10 6311, nås på telefon fram t o m 6 juli. Under v 28 svarar IT-chef Niklas Lingvall på frågor, tfn 036-10 6186. Under semesterperioden, v 29-31, går det bra att skicka frågor via e-post till monica.larsson@jonkoping.se. Frågor skickade med e-post kommer besvaras senast v 32.
Facklig företrädare för SACO är Jan Samuelsson, tfn 036-10 5428.
Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten!
Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.