OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
IT-Support har till uppgift att stödja kundens användare med ärenden som handlar om PC-, skrivar-, telefoni-support m.m. IT-Support har även hand om ärenden som berör konto och behörighetshantering, mail, Teams och konferensrum.
Supportområdet är koncentrerat till huvudkontoret i Stockholm samt raffinaderierna i Göteborg och Lysekil men omfattar även kundens regionala verksamhet i form av hemkontor och depåer.
IT-Support är en grupp på ca 6 personer tillhörande avdelningen IT-Operations med huvudfokus på support till Preems användare samt förvaltning av delar av kundens IT-infrastruktur.
Som supporttekniker kommer du att jobba med följande:
1st –och 2nd line ärenden till alla kundens AD anslutna användare
Ärenden kommer via mail, telefon, serviceportalen och på plats.
Administration samt djup kunskap i användarstöd inom Office365 och dess applikationer så som Teams, Planner, OneDrive, OneNote, Forms, Word, Excel m.m.
Interna och externa kontaktytor samt med kundens olika IT-system.
Övrig information
Du som söker denna tjänst har arbetat med IT-support/drift samt administration av Exchange/Office365 i ett par år, har en mycket god teknisk kunskap samt erfarenhet av att lösa inkommande ärenden självständigt och effektivt. Du triggas av att lösa problem och gör alltid ditt bästa för att hjälpa användarna. Uppdraget bygger på ett stort eget ansvar och ordningssinne och att du självständigt löser de problem som uppkommer.
Du är stödjande, kommunikativ, social och trivs med att ha många kontaktytor. Vi tror att du har eftergymnasial utbildning inom it eller har motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.