IT-supporttekniker

IT-supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?


På kommunkontoret arbetar cirka 300 medarbetare inom strategiska funktioner. Tillsammans säkerställer vi att kommunen är en effektiv och modern organisation. Just nu befinner vi oss på en spännande utvecklingsresa med målet att fungera som en motor i utvecklingen av hela organisationen. Där vi tar ansvar för helheten, och sätter medborgarnas bästa i fokus.



Om oss
IT-service är kommunens centrala kontaktyta för service och support mot kommunens förvaltningar och verksamheter.

Vi ger teknisk support i Servicedesk eller på plats hos verksamheterna. Miljön består av cirka 12 000 anställda och 20 000 elever, 9 000 datorer, 1 300 skrivare och 6 000 telefoner. Datanätet är väl utbyggt till alla verksamheter i kommunen (på cirka 300 adresser) och består av både fast och trådlös kommunikation som bär både data och telefoni.

På IT-service arbetar idag 14 medarbetare. Vi erbjuder en framåtblickande teknisk miljö där du får möjligheter till utmaningar, varierat arbete och personlig utveckling. Vårt goda arbetsklimat och fokus på balans mellan arbetsliv och privatliv gör att vi dessutom har roligt på jobbet.

Arbetsuppgifter
Som medarbetare i IT-service arbetar du användarnära med teknisk support (både hårdvara och mjukvara) avseende telefoni, klientplattform, system och nätverk via telefon eller e-post, dessutom ingår hantering av beställningsärenden. Medarbetarna i IT-service ingår också i något av våra funktionsområden och medverkar i både större och mindre projekt tillsammans med IT & Digitalisering. Den tekniska utvecklingen tillsammans med ett aktivt verksamhetsutvecklingsarbete skapar förutsättningar för ett väldigt intressant och omväxlande arbete. Arbetet sker på kontorstid måndag till fredag, visst kvällsarbete kan förekomma.

Den tekniska miljön består av:

- Microsoft Service Manager (ärendehantering)
- Microsoft Office 2016 och Office 365/M365 (Teams)
- Microsoft Windows 10
- Microsoft Server
- Microsoft Exchange
- Active Directory
- Citrix 7
- Intune, JAMF och Mobileiron
- Cisco IP-telefoni
- Mac OS & iOS
- HP- och Ciscobaserat nät

Vi arbetar enligt ramverket ITIL i ärendehantering och målsättningen är att antalet uppklarade ärenden ska vara minst 80 % varje dag i första linjen, vilket vi ofta överträffar. Vi jobbar med ett ständigt utvecklingsarbete och kvalitetsarbete kring processer, arbetssätt och automatiseringar.

Vi söker dig som
Har en utpräglad servicekänsla, vill arbeta användarnära och har ett brett tekniskt intresse. Du är pedagogisk i dialog med kunder, användare, och har en välutvecklad förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du har god social kompetens och trivs med att arbeta både i team och självständigt. Du ska arbeta strukturerat och kunna planera och leda mindre initiativ och projekt. Du är trygg i strukturerad felsökning och besitter en god analytisk förmåga.

Du har en teknisk utbildning gärna från högskola, eller motsvarande arbetslivserfarenhet, samt dokumenterad erfarenhet av att arbeta med liknande uppgifter.

I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval.

Övrigt
Lunds kommun arbetar efter en strukturerad modell för rekrytering och annonsering. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kommunkontoret
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 november 2022
  • Ansök senast: 18 november 2022

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024