IT Supporttekniker

IT Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Som IT-supporttekniker kommer du att se till att IT-tekniken fungerar i vardagen för kundens kunder. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av arbete inom IT-support, i 1:a linje via telefon, samt vana att arbeta i en större organisation i en teknisk miljö.
Kortfattade arbetsuppgifter
- Registrera, hantera och lösa ärenden
- Teknisk felsökning
- Support via telefon och handhavandestöd
- Hantera beställningar

Ärenden kommer in främst via telefon men även via epost och våra e-tjänster. Att trivas med att möta kunder och ge support via telefon är därför förutsättning i uppdraget. Supportärenden som löses i 1:a linjen är ofta klientrelaterade och hanteras vid behov via fjärrstyrning t ex problem med specifika program, behörigheter, nätverk, Windows10, O365, datorer, Ipads, telefoni. Beställningar att hantera kan vara till exempel hårdvara, mjukvara, behörigheter.
Merparten av ärenden löses i den första kundkontakten vilket innebär krav på god teknisk kompetens och förmåga att hantera supportärenden av olika karaktär. Rollen kräver teknisk kompetens i kombination med ett serviceinriktat kundbemötande, även i stressade situationer. God förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska är viktigt då uppdraget innefattar att kommunicera prioriteringar/lösningar samt ge handhavandestöd på ett pedagogiskt och professionellt sätt.
I arbete ingår även att vara proaktiv för att bidra till att bygga bort återkommande incidenter och problem.
Du behöver ha följande tidigare erfarenhet/utbildning

- Lägst 3-årig gymnasieutbildning med IT-teknisk inriktning eller liknande utbildning alternativt motsvarande kompetens via arbetslivserfarenhet
- Minst 1 års dokumenterad erfarenhet av arbete inom IT-support via telefon (1:a linje) i större organisation
- Ha vana av att arbeta med ärendehantering i ärendehanteringssystem
- Goda kunskaper i Microsoft operativsystem (win10) för arbete som IT-supporttekniker
- Goda kunskaper i Microsoft 365 samt MS Teams för arbete som IT-supporttekniker
- Kunskap i behörighetsadministration i Active Directory med komplexare struktur (grupper)
- Kunskap för utskick av applikationer och upplägg av datorobjekt i Microsoft CM
- Kunskap inom nätverk på nivå för arbete som IT-supporttekniker

Rollen är en junior roll. Uppdraget är en del av Quest Consultings konsultverksamhet. Din anställning kommer att vara hos Quest Consulting och du arbetar som konsult hos vår kund. Anställningen är heltid, dagtid, visstid perioden 221219 -230113 med möjlighet till förlängning. Start omgående!

Din ansökan Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om oss Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Kontaktpersoner på detta företaget

Quest Consulting

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 december 2022
  • Ansök senast: 14 december 2022

Besöksadress

Upplandsgatan 7 11123 Stockholm
None

Postadress

Upplandsgatan 7
Stockholm, 11123

Liknande jobb


23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024