OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Beskrivning
Vi söker en supporttekniker för att hjälpa till med att byta ut åldersgamla surfplattor för kundens anställda, samt hjälpa dem att konfigurera de nya enheterna. Det finns en rutin för detta åldersutbyte. Supportteknikern kommer också att ansvara för att lämna ut nya surfplattor till nya anställda i olika avdelningar, vilket innebär att de ska hjälpa till med konfigurationen och ge en genomgång av hur enheterna fungerar. Detta kan ske individuellt eller i grupp. Utöver detta kommer supportteknikern att arbeta med diverse ärenden inom området, inklusive felsökning och felavhjälpning av mobiler och surfplattor. Supportteknikern kommer att ge support för mobiler och surfplattor antingen på plats på Åsenvägen eller via telefon och/eller e-post.
Verktyg som används:
• Ärendehanteringssystem EasitGo
• Mobile Device Management (MDM) Intune och WorkspaceOne
Ska krav:
• ha en utbildning med inriktning mot IT
• ha minst 1 års arbetserfarenhet med inriktning mot IT
• ha kännedom om Mobile Device Management (MDM)
• ha kännedom inom Active Directory
• ha kännedom inom nätverk
• ha erfarenhet av felsökning inom IT-miljö
• ha förmåga att bemöta kunder på ett professionellt sätt
• Då stor del av arbetet innebär kommunikation med andra användare behöver man tala och skriva svenska obehindrat
Meriterande krav:
• Erfarenhet av support av mobiler och surfplattor, Samsung och Apple
Övrigt
Omfattning: Önskvärt 100%
Placering/Stationeringsort: Jönköping
Arbete på plats: 100%
Arbetstid: 8:00-17:00, 1 timmes lunch.