OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi just nu efter deras nästa IT Supporttekniker
Övergripande uppdragsbeskrivning
IT-Support har till uppgift att stödja användare hos kunden med ärenden som handlar om PC-, skrivar-, telefoni-support med mera. IT-Support har även hand om ärenden som berör konto och behörighetshantering, mail, Teams och konferensrum.
IT-Support är en grupp på cirka sex personer tillhörande avdelningen IT-Operations med huvudfokus på support till kundens användare samt förvaltning av delar av kundens IT-infrastruktur.
Som supporttekniker kommer du att jobba med följande:
1st –och 2nd line ärenden till alla kundens AD anslutna användare
Ärenden kommer via mail, telefon, serviceportalen och på plats
Administration samt djup kunskap i användarstöd inom Office365 och dess applikationer så som Teams, Planner, OneDrive, OneNote, Forms, Word, Excel med mera
Interna och externa kontaktytor samt med kundens olika IT-system
Kvalifikationer för denna tjänst:
Ett par års erfarenhet av IT-Support (PC hårdvara, telefoni, skrivare, användare, felsökning etcetera)
Mycket goda kunskaper kring Office365 administration, främst Exchange online
God förståelse i hur en Office365 miljö är uppbyggd vid behov av felsökning samt kunskaper om Microsofts standardapplikationer och operativsystem
Goda kunskaper i Active Directory, kontoadministration och inom ITIL
Flytande i svenska och engelska, i tal och skrift
Gärna erfarenhet av ServiceNow som ärendehanteringssystem eller liknande ärendehanteringssystem, detta är dock meriterande och därmed inget krav
Personliga egenskaper
Ha en god kommunikativ förmåga och lätt för att samarbeta med andra
Du är kvalitetsmedveten och sätter kundens behov i centrum
Har god dokumentationsförmåga, strukturerad, ordningsam och noggrann
Kan behålla lugnet i stressade situationer
Självständig, känner ansvar för de ärenden som kommer in till IT-Support och är drivande
Ett stort personligt intresse av att följa den allmänna IT-utvecklingen och ha förmågan att förstå och tillämpa ny teknik
Uppdraget är en del av Quest Consultings konsultverksamhet. Din anställning kommer att vara hos Quest Consulting och du arbetar som konsult hos vår kund i Göteborg. Anställningen är heltid med start så snart som möjligt, visstid och förlagd under dagtid.
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.
Om oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.