IT-Supporttekniker

IT-Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Lime Technologies fortsätter att växa och vi söker därför nu efter en IT-Supporttekniker till vår IT-avdelning i Lund. Målet är att leverera modern och effektiv digital vardag till våra kollegor där allt ”bara funkar"!

Som supporttekniker på Lime Technologies kommer du bli en del av ett litet team som ansvarar för drift och support av en hel drös med tjänster på flera olika plattformar. Detta betyder att du behöver vara en generalist och inte rädd för att lära dig nya saker. Några exempel på vad vi jobbar med är drift och övervakning, automatisering, migrering och integrering, hantering och uppföljning av IT-säkerhet samt öppning av nya kontor där vi ser till att det finns nätverk, säkerhet och rutiner.

I rollen kommer du huvudsakligen agera support till våra kollegor med allehanda IT-problem. Tack vare att vi är ett techbolag med många tekniskt begåvade medarbetare så innebär detta ofta mer avancerad felsökning.

Då vi precis slutfört vår flytt från en hybridmiljö till helt Cloud-baserat är vi mycket flexibla när det kommer till vilka tjänster och verktyg vi vill använda. För att nämna några så använder vi Azure AD, Microsoft 365, Amazon Web Services, Power Automate, Endpoint Manager och ett antal säkerhetsrelaterade verktyg. De klientplattformar vi supporterar är Windows 10, Mac OS, Ubuntu Linux och iOS.
Vem är du?

För oss är det viktigt att hitta rätt person och vi lägger lika mycket vikt vid din personlighet som dina tekniska kunskaper. För att passa i rollen så krävs det att du är en trevlig prick och som gillar teknik i alla dess former. Att vara nyfiken, noggrann, ödmjuk och en vilja att dela med sig av sin kunskap är centrala för rollen.

Vidare vill vi att du har:

- Ett par års erfarenhet av att arbeta med IT.
- Erfarenhet av att hjälpa andra i en supportliknande roll.
- Utmärkta språkkunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift.
- B-körkort.

Meriterande för rollen är:

- Tidigare erfarenhet från tjänster vi använder (Azure AD, Microsoft 365, Microsoft Endpoint Manager/Intune, MacOS, Windows, Linux, PowerShell).
- Arbetat inom IT-support på ett medelstort bolag.
- Arbetat med IT-säkerhet, automatisering samt drift- och övervakning.
- Arbetat inom internationellt företag.
- Relevant utbildning som exempelvis Drifttekniker, IT-säkerhetsspecialist, IT-infrastrukturstekniker eller IT-support specialist.

Vad erbjuder vi?

Eftersom teamet idag är relativt litet kommer du redan från början få mycket ansvar och stora möjligheter till att vara med och påverka. Vi har korta beslutsvägar och det finns fina möjligheter att lära sig mera om, prova på och implementera ny teknik. Lime Technologies är en flexibel arbetsgivare och det finns goda möjligheter till att delvis arbeta på distans.

Helt ödmjukt kan vi berätta att vi har en fantastisk kultur på Lime!

Vi firar framgång och när vi når våra mål bjuder vi med alla kollegor på en företagsresa eller har en stor sommarfest. Vi har utöver det en årlig julfest, frukost varje måndag, daglig trefika med gofika på fredagar samt wellness- och aktivitetsgrupper på respektive kontor som anordnar gemensamma aktiviteter. Vi tycker om att umgås med varandra – att ha kul och att prestera går hos oss hand i hand!

Förutom allt detta erbjuder vi kollektivavtal, sex veckors semester, aktiespararprogram, friskvårdsbidrag, pension samt stora möjligheter till personlig utveckling.

När kan du börja?

Vi har ingen deadline för denna roll men vill gärna att man kan börja så fort som möjligt. För oss är det snarare viktigt att hitta rätt person som kommer passa in i vårt team och bidra till Limes utveckling!

Processen?

Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att vi driver rekryteringsprocessen kontinuerligt tills vi hittat den perfekta matchningen. I första steget screenar vi din ansökan. Därefter följer en intervju med ansvarig på vår IT-avdelning, referenstagning och sist men inte minst avslutas alltid våra processer med en slutintervju med vår VD Nils. Vi kommer även att utföra en bakgrundscheck för denna position.

Lime är ett börsnoterat techbolag med 9 kontor i 6 länder. Vi växer konstant med ca 20 % per år och öppnade under hösten 2020 vårt första utomnordiska kontor i Nederländerna. Sedan dess har vi äntrat Tyskland och har ständigt ögonen öppna för nya, potentiella marknader. Men det där är bara siffror och fakta. Det riktigt härliga med Lime är vi som jobbar här - ett stort gäng omtänksamma, ambitiösa kollegor som kämpar för en värld där alla kundupplevelser överträffar förväntningarna. Med hjälp av smart teknik och träffsäker expertis förenklar vi kunders vardag och skapar förutsättningar för det där lilla extra. Något som fortfarande är unikt för ett mjukvarubolag som Lime är också att vi sköter hela produktlivscykeln själva - allt från utveckling, till leverans, till support. Vi tar helt enkelt ansvar för att kedjan är hel och välfungerande, med en twist. Vi kallar det #dontbreakthechain.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lime
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 maj 2023
  • Ansök senast: 31 augusti 2023

Postadress

Tejarpsvägen 63
Klågerup, 23376

Liknande jobb


Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024