IT-supporttekniker

IT-supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu fler grymma konsulter till våra kunder i Borås. Här söker vi dig som har en IT bakgrund antingen från utbildning eller tidigare arbetsliv. I rollen som supporttekniker är du vår kunds första kontakt och således ansiktet utåt. I denna roll ansvarar du för att supportera användare och dokumentera ärenden och därav är det viktigt att du är noggrann i ditt arbete. Om detta låter som något för dig, sök idag!

Arbetsuppgifter

I rollen som supporttekniker kommer du bland annat arbeta med:


• Att ta emot, registrera och prioritera ärenden
• Skapa samt dokumentera kunskapsartiklar
• Agera incidentkoordinator 
• Ansvara för att hitta och rapportera avvikelser och förbättringar i processen

Vidare är det viktigt att du trivs med att bemöta användare på ett pedagogiskt och professionellt sätt och du gillar att ta stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är även kommunikativ, motiveras av att lösa problem och att leverera en kundupplevelse utöver det vanliga. 

Vi erbjuder dig


• En chans att utvecklas inom IT
• En engagerad konsultchef som stöttar dig i din karriär
• En familjär stämning och gemensamma aktiviteter med dina Nexer-kollegor
• Tillsvidareanställning med fast månadslön och goda förmåner

Vi söker dig som 


• Har ett stort tekniskt intresse och minst 1 års erfarenhet av arbete i servicedesk/teknisk support
• Har erfarenhet och intresse för att hjälpa användare över telefon/mail/chatt
• Har kunskaper i Active directory, Ärendehanteringssystem och Office365
• Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Dina personliga egenskaper väger tungt och en Nexerkonsult kännetecknas av en prestigelös attityd där du ställer upp för dina kollegor. Att bidra till en bra stämning på arbetsplatsen är viktigt för dig. Du tar snabbt till dig ny information och är inte rädd för att ta egna initiativ när du ser att det behövs. Vidare tror vi att du är nyfiken och vill alltid lära dig mer och ser därför behovet av att göra saker innan det faktiskt brinner i knutarna. 

Om Nexer

Nexer, tidigare Sigma IT, har ambitionen att bli framtidens techbolag. Vi är ett familjeägt och värderingsstyrt företag med ett stort samhällsengagemang, bland annat genom Pink Programming, Star for Life, Mitt Liv och Kodcentrum. Vi leder förändring och strävar hela tiden efter att hitta innovativa och kreativa lösningar för våra kunder och samhället i stort.

På Nexer värdesätter vi kompetensutveckling och erbjuder kurser via Nexer Academy och Pluralsight och ger certifieringsbonusar samt anordnar inspirationsföreläsningar och Meetups. Vår vision Put your heart in it and make it happen genomsyrar hela verksamheten och våra anställda är vår viktigaste nyckel till framgång. Nexer är en del av Danir-koncernen och har över 1 600 experter inom strategi, teknik och kommunikation. Vi finns i nio länder och på fler än 20 orter i Sverige och har två gånger utsetts till Microsoft Country Partner of the Year i Sverige och Brasilien.

https://nexergroup.com/about-us/our-business-areas/infrastructure/

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nexer AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 juni 2023
  • Ansök senast: 7 juli 2023

Postadress

Lindholmspiren 9
GÖTEBORG, 41756

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

2nd line supporttekniker

25 november 2024