It-supporttekniker

Arbetsbeskrivning

APL, Apotek Produktion & Laboratorier AB, är en av Europas största tillverkare av extemporeläkemedel. APL är också en etablerad kontraktstillverkare inom Life science i Skandinavien med resurser för utveckling, tillverkning och analys av läkemedel. APLs ca 500 medarbetare är verksamma vid fem tillverkningsenheter runt om i Sverige. APL har till uppgift att tillverka extemporeläkemedel som skräddarsys för den enskilde patienten. Många beredningar görs till barn och till patienter med olika typer av överkänslighet. APL bidrar till läkemedel som förbättrar och räddar liv.

Läs gärna mer på www.apl.se

Vill du arbeta med teknisk support på ett företag som uppfyller en viktig samhällsfunktion? Är du driven och serviceinriktad med stort intresse för IT och teknik? Är du dessutom utåtriktad, flexibel och strukturerad i ditt arbete? Då är tjänsten som IT-supporttekniker hos APL något för dig!

Tjänsten

Som IT-supporttekniker hos APL kommer du att arbeta i en omväxlande miljö mellan kontoren och läkemedelstillverkning. Inom ramen för APL:s förvaltningsmodell kommer du att ha ett delat ansvar för support och teknisk drift av ett brett antal system och applikationer.

Du jobbar självständigt och brett inom IT och ger första linje support till hela företaget via APL Servicedesk. Du ger också andra linjen support till enheten i Umeå. Vidare består dina arbetsuppgifter av att:

- beställa, installera och underhålla klienter, skrivare, konferens- och nätverksutrustning, smartphones mm.

- administrera behörigheter och konton i Active Directory, Microsoft365 samt i APL:s andra produktionssystem

- hålla IT-guider och rutinbeskrivningar uppdaterade

- introducera nyanställda i allmänt IT-användande, regler samt de policys vi arbetar efter

Din bakgrund och profil

- Du har relevant teknisk gymnasial utbildning med stora inslag av IT eller minst 2 års arbetslivserfarenhet att arbeta professionellt med IT

- Du kan visa på intresse för teknik, mjukvaror och hur du medvetet utvecklat dig inom området.

- Du har god kunskap om arbete med Windows-klienter

Meriterande är dessutom kunskap om

- Microsoft365, Windows Server, Citrix, Exchange Server, Teams, System Center (SCCM), Endpoint manager, Active Directory och Azure AD

- Virtualisering, integrationsplattformar och allmän nätverkskunskap

Du arbetar proaktivt med ett lösningsorienterat fokus, du hjälper medarbetare med tekniska problem, vilket kräver hög servicekänsla, flexibilitet och samarbetsförmåga.

Viss administration, dokumentering och testning ingår i tjänsten, därför är det viktigt att du är noggrann och strukturerad i ditt arbete.

En stor del av felsökningen kräver god förståelse för det engelska språket. Vidare kommunicerar du väl på svenska i både tal och skrift.

Om APL:s IT-enhet

Vi är en IT-enhet som växer och består just nu av 18 medarbetare som hanterar hela företagets IT-support och IT-infrastruktur. Vår IT-infrastruktur är Microsoft-baserad med VMware och Citrix som plattform och en hårdvarupark som består av cirka 600 klienter och mer än 300 virtuella servrar.

Vi är en kreativ och målinriktad IT-avdelning som ständigt strävar efter att utvecklas i den tekniska plattformen och tillmötesgå verksamhetens krav på IT-stöd.

Vi erbjuder

APL kännetecknas av en öppen och dynamisk atmosfär med korta beslutsvägar. Affärsmässig, Lyhörd, Lösningsorienterad och Ansvarstagande är några av de ledord som APLs chefer och medarbetare arbetar efter och för att du ska trivas bör dessa värderingar även passa in på dig.

Vi erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag och kostförmån. Arbetstiderna är flexibla och du har ledigt på klämdagar.



Omfattning

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start så snart som möjligt efter sista ansökningsdag.

Ansökan

Sista ansökningsdag är den 7 augusti 2023. Ansökan görs via länken, vi tar inte emot ansökningar via e-mail. Vi arbetar med löpande urvalsprocess och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Tillträde enligt överenskommelse.

För information

Vid frågor är du välkommen att kontakta IT-driftschef Mattias Holmlund, tel. 010-447 9321 alt. mattias.holmlund@apl.se

Övrigt

Innan ev. anställning kommer du att få göra ett alkohol-/drogtest samt att vi utför en bakgrundskontroll på dig via Bakgrundskollen.se.

Välkommen att dela en spännande framtid med oss på APL!

Kontaktpersoner på detta företaget

Mansour Mansouri

Emica Demirovic
010-447 97 35
Malin Vågerö

Anna Karin Utterström

Sofia Karlström

Kristina Malmqvist

Sammanfattning

  • Arbetsplats: APL
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 juli 2023
  • Ansök senast: 24 december 2023

Besöksadress

Karolinska Vägen 22 , Solna
None

Postadress

Karolinska Vägen 22
Solna, 17164

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024