IT Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Landstinget i Kalmar län har 7 000 medarbetare som alla jobbar för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets medborgare. Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kultur och kollektivtrafik för hela länet. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete - varje dag.


Läs mer om att arbeta i landstinget
http://www.ltkalmar.se/lediga-jobb/landstinget-som-arbetsgivare/

Med IT räddar vi liv! Vår IT-verksamhet är komplex och spänner över ett stort arbetsfält, från daglig drift och förvaltning till utveckling. IT-verksamheten är en viktig strategisk resurs och en integrerad del av landstingets kärnverksamhet och en förutsättning för en stor del av den verksamhetsutveckling som bedrivs. I IT-förvaltningen finns ca 100 medarbetare.
Läs gärna med på:
http://ltkalmar.se/lediga-jobb/landstinget-som-arbetsgivare/yrken-landstinget/arbeta-med-it-i-landstinget/

Vi söker dig med intresse för supportyrket då vi just nu behöver förstärkning till vårt supportteam i Oskarshamn. Som supporttekniker arbetar du lösningsorienterat i en spännande verksamhetsmiljö och då kontaktytan är direkt mot användaren så är det personliga bemötandet gentemot verksamheten mycket viktig. Vi går löpande igenom ansökningarna och ser gärna att du börjar så snart som möjligt.

ARBETSUPPGIFTER
Hos oss kommer du att arbeta med följande arbetsuppgifter:
- användarsupport vilket innebär att vara ett stöd för användare i varierande frågeställningar gällande IT-frågor
- utbyte och felsökning av hårdvara
- installation och felsökning av mjukvara
- support av Windows 7 och Windows 10-miljö samt Office 2013
- användarsupport och felavhjälpning på distans
- support av mobiltelefoni, läsplattor och mobilt bredband
- support av videokonferensanläggningar.

Arbetsområdet omfattar hela landstinget med placering i Oskarshamn.

KVALIFIKATIONER
Utbildningsmässigt har du lägst gymnasienivå. Vi söker dig som har erfarenheter och kunskaper inom några av följande områden:
- hård- och mjukvara
- utskriftshantering
- videotelefoni
- mobiltelefoni, läsplattor och mobilt bredband.

Rollen ställer krav på tekniskt kunnande, eget driv och engagemang. Du tycker om och har förmåga att lösa problem, både på egen hand och tillsammans med andra.

Vi ser att du i linje med våra värderingar är en individ som har förmåga att ta egna initiativ och driva din egen utveckling framåt. Som person är du öppen och intresserad av den nya teknikens möjligheter och användning. Du har en stark vilja att hänga med i teknologiska trender och att hålla kunskaper aktuella. För arbetet behöver du ha körkort B.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landstinget i Kalmar län KALMAR
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Vi tillämpar individuell lönesättning.
  • Heltid Allmän visstid, omgående och till 2017-03-31
  • Publicerat: 2 december 2016

Liknande jobb


IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024